Transport for London kiest Global als mediapartner

Transport for London (TfL) heeft Global, de Media & Entertainment groep, geselecteerd voor het reclamecontract van hun spoorwegen. Dit contract, een van de grootste ter wereld, werd toegekend na een intensief aanbestedingsproces. De nieuwe achtjarige overeenkomst verlengt de samenwerking tussen TfL en Global tot maar liefst 40 jaar, een van de langstlopende partnerschappen in de buitenreclame.

TfL beheert het grootste out-of-home reclamenetwerk in het Verenigd Koninkrijk, dat dagelijks door miljoenen reizigers wordt gebruikt. Het contract omvat 272 metrostations in Londen, meer dan 120.000 panelen in metrostellen, 83 stations van de Overground, 45 DLR-stations, 39 tramhaltes, Victoria Coach Station en 40 stations van de Elizabeth-lijn.

Digitale uitbreiding

Binnen de samenwerking staan enkele nieuwe initiatieven centraal, waaronder een digitale uitbreiding van TfL’s netwerk. Dit zal zorgen voor innovatieve, meeslepende reclame-ervaringen die aansluiten op de architectuur van de Londense metro.

Reclame is een belangrijke inkomstenbron voor TfL. Vorig jaar leverde het meer dan 150 miljoen pond op, wat wordt herinvesteerd in het openbaar vervoer.

Emma Strain, Customer Director van TfL: "De inkomsten uit reclame zijn essentieel voor TfL. Het is dus belangrijk dat we samenwerken met ambitieuze mediapartners. Ik ben verheugd dat ons enorme netwerk in handen is van Global, een internationaal erkende mediapartner."

www.global.com

www.tfl.gov.uk

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Global blijft één jaar langer DOOH op NS Stations verzorgen

08-12-2025 | 08:45:00
Global Media & Entertainment Nederland blijft nog één jaar de digitale buitenreclames (DOOH) op de NS Stations exploiteren

Global geeft jongeren stem via buitenreclame

01-12-2025 | 08:43:20
Hun tekeningen zijn verwerkt tot grote posters in het kader van de tweede editie van Stem van de Straat, een project van Global Media & Entertainment

Dentsu Benelux onderzoekt aandacht en impact van Out of Home

25-11-2025 | 10:23:24
De studie laat zien dat OOH in een tijd van versnipperde aandacht nog steeds een krachtig medium is.

Mathijs Pattinama: Creativiteit cruciaal bij OOH-campagnes

23-10-2025 | 10:21:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Mathijs Pattinama, Creative Marketeer bij Global.

Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025

15-10-2025 | 12:20:00
In het OOH-trendrapport 2025 worden de belangrijkste ontwikkelingen binnen de Out-of-Home-sector voor het komende jaar uiteengezet.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.