
Transport for London kiest Global als mediapartner
Transport for London (TfL) heeft Global, de Media & Entertainment groep, geselecteerd voor het reclamecontract van hun spoorwegen. Dit contract, een van de grootste ter wereld, werd toegekend na een intensief aanbestedingsproces. De nieuwe achtjarige overeenkomst verlengt de samenwerking tussen TfL en Global tot maar liefst 40 jaar, een van de langstlopende partnerschappen in de buitenreclame.
TfL beheert het grootste out-of-home reclamenetwerk in het Verenigd Koninkrijk, dat dagelijks door miljoenen reizigers wordt gebruikt. Het contract omvat 272 metrostations in Londen, meer dan 120.000 panelen in metrostellen, 83 stations van de Overground, 45 DLR-stations, 39 tramhaltes, Victoria Coach Station en 40 stations van de Elizabeth-lijn.
Digitale uitbreiding
Binnen de samenwerking staan enkele nieuwe initiatieven centraal, waaronder een digitale uitbreiding van TfL’s netwerk. Dit zal zorgen voor innovatieve, meeslepende reclame-ervaringen die aansluiten op de architectuur van de Londense metro.
Reclame is een belangrijke inkomstenbron voor TfL. Vorig jaar leverde het meer dan 150 miljoen pond op, wat wordt herinvesteerd in het openbaar vervoer.
Emma Strain, Customer Director van TfL: "De inkomsten uit reclame zijn essentieel voor TfL. Het is dus belangrijk dat we samenwerken met ambitieuze mediapartners. Ik ben verheugd dat ons enorme netwerk in handen is van Global, een internationaal erkende mediapartner."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Kruidvat en Global lanceren landelijk DOOH-netwerk
Global geeft 115 bushokjes Enschede sedumdak
Joe Public | United Playground | O2H | Somention | Global
Global en JCDecaux steunen duurzame buitenreclamecampagne
OOH-markt 2024: 8 procent stijging tot 300 miljoen euro
Gepubliceerd door: Saskia van Weert