Teads na DPG Media op plaats 2 in online mediabereik

De nieuwste cijfers uit het GfK-bereiksonderzoek voor het eerste kwartaal tonen een opvallende verschuiving in de top 3 van online mediabereik in Nederland. DPG Media behoudt de koppositie, maar Teads heeft nu officieel de tweede plaats ingenomen. Het internationale mediaplatform bereikt maandelijks 11,85 miljoen mensen, wat neerkomt op 83,8 procent van de Nederlandse internetgebruikers van 18+. Het bereik van Teads is daarmee volgens het onafhankelijke bereiksonderzoek groter dan YouTube en Facebook.

Bereik Teads groter dan YouTube en Facebook

Het bereik van DPG Media en Teads toont subtiele verschillen. DPG Media scoort iets sterker bij de doelgroep mannen en vrouwen boven de 35, terwijl Teads een groter bereik heeft bij jongere volwassenen, vooral mannen en vrouwen vanaf 18 jaar. De online videocontent van Teads domineert in categorieën zoals 'News, Sports, Arts & Entertainment en Shopping'. Opmerkelijk is dat het unieke bereik van Teads, YouTube en Facebook overtreft. Binnen de specifieke groep mannen van 18 jaar en ouder is het bereik van Teads zelfs bijna 5 procent groter ten opzichte van Facebook.

Groei van 10,4 procent in twee jaar tijd

Jeroen Nikkel, Consultant Media Measurement GfK: "Het bereik van het mediaplatform is in de afgelopen twee jaar hard gegroeid. In 2020 stond Teads nog op plaats 5 met een bereikspercentage van 76 procent. Inmiddels vertegenwoordigen ze meer dan 350 online merken in Nederland."

Geert Hoogeveen, Managing Director bij Teads Nederland: "De groei van Teads in Nederland komt door de transparantie en gebruiksvriendelijkheid van ons platform. Adverteerders en bureaus zitten zelf ‘aan de knoppen’ via de Teads Admanager. Tegelijkertijd willen steeds meer uitgevers met ons samenwerken door onder andere onze wereldwijde deals met alle grote A-merken, die vervolgens, dankzij onze studio, unieke formaten bij ons inkopen. Hierdoor krijgen uitgevers toegang tot nieuw budget dat anders onbereikbaar zou blijven."

www.teads.com

www.gfkpanel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Van data naar actie: 5 last-minute tips voor de feestdagen

13-11-2025 | 08:46:00
Onderzoek van omnichannelplatform Teads onder 501 Nederlandse consumenten laat zien dat verschillende productcategorieën hun piek nog moeten bereiken

Nino Bavelaar van GumGum naar Teads Nederland

09-07-2025 | 10:41:00
Teads Nederland breidt het team verder uit met Nino Bavelaar, die de overstap maakt van GumGum. Hij gaat aan de slag als Strategic Account Director

Bart Helder Head of Account Management Teads Nederland

17-06-2025 | 16:05:00
Met zijn komst wil het internationale mediaplatform de klantgerichtheid en operationele werkwijze in Nederland verder ontwikkelen.

Teads-overname door Outbrain feit

04-02-2025 | 11:13:00
Technologisch platform Outbrain heeft Teads overgenomen voor 1 miljard dollar; 725 miljoen dollar is daarbij cash betaald. Altice heeft na de transactie 42 tot 47 procent van Outbrain in handen gekregen

Roy Vervenne (Teads) over connected tv en outstream adverteren

26-01-2025 | 09:00:00
Roy Vervenne is Head of Publishing bij Teads Nederland. We spreken hem over hoe Teads met connected tv meer impact wil maken, maar ook hoe 2024 verging en zijn ambities voor 2025
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.