Teads na DPG Media op plaats 2 in online mediabereik

De nieuwste cijfers uit het GfK-bereiksonderzoek voor het eerste kwartaal tonen een opvallende verschuiving in de top 3 van online mediabereik in Nederland. DPG Media behoudt de koppositie, maar Teads heeft nu officieel de tweede plaats ingenomen. Het internationale mediaplatform bereikt maandelijks 11,85 miljoen mensen, wat neerkomt op 83,8 procent van de Nederlandse internetgebruikers van 18+. Het bereik van Teads is daarmee volgens het onafhankelijke bereiksonderzoek groter dan YouTube en Facebook.

Bereik Teads groter dan YouTube en Facebook

Het bereik van DPG Media en Teads toont subtiele verschillen. DPG Media scoort iets sterker bij de doelgroep mannen en vrouwen boven de 35, terwijl Teads een groter bereik heeft bij jongere volwassenen, vooral mannen en vrouwen vanaf 18 jaar. De online videocontent van Teads domineert in categorieën zoals 'News, Sports, Arts & Entertainment en Shopping'. Opmerkelijk is dat het unieke bereik van Teads, YouTube en Facebook overtreft. Binnen de specifieke groep mannen van 18 jaar en ouder is het bereik van Teads zelfs bijna 5 procent groter ten opzichte van Facebook.

Groei van 10,4 procent in twee jaar tijd

Jeroen Nikkel, Consultant Media Measurement GfK: "Het bereik van het mediaplatform is in de afgelopen twee jaar hard gegroeid. In 2020 stond Teads nog op plaats 5 met een bereikspercentage van 76 procent. Inmiddels vertegenwoordigen ze meer dan 350 online merken in Nederland."

Geert Hoogeveen, Managing Director bij Teads Nederland: "De groei van Teads in Nederland komt door de transparantie en gebruiksvriendelijkheid van ons platform. Adverteerders en bureaus zitten zelf ‘aan de knoppen’ via de Teads Admanager. Tegelijkertijd willen steeds meer uitgevers met ons samenwerken door onder andere onze wereldwijde deals met alle grote A-merken, die vervolgens, dankzij onze studio, unieke formaten bij ons inkopen. Hierdoor krijgen uitgevers toegang tot nieuw budget dat anders onbereikbaar zou blijven."

www.teads.com

www.gfkpanel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Teads-overname door Outbrain feit

04-02-2025 | 11:13:00
Technologisch platform Outbrain heeft Teads overgenomen voor 1 miljard dollar; 725 miljoen dollar is daarbij cash betaald. Altice heeft na de transactie 42 tot 47 procent van Outbrain in handen gekregen

Roy Vervenne (Teads) over connected tv en outstream adverteren

26-01-2025 | 09:00:00
Roy Vervenne is Head of Publishing bij Teads Nederland. We spreken hem over hoe Teads met connected tv meer impact wil maken, maar ook hoe 2024 verging en zijn ambities voor 2025

Tessa Johanneke van den Dool stapt over naar Teads


16-01-2025 | 10:07:00
Tessa Johanneke van den Dool start per 13 januari als Senior Sales Manager Teads. Voor Teads stopt Van den Dool met haar interim-carrière. 

Teads publiceert trendrapport: Tech Themes 2025

17-12-2024 | 09:50:00
Politieke onzekerheid, opkomende technologieën en veranderend consumentengedrag hebben ook het digitale medialandschap ingrijpend veranderd

Teads en VIDAA gaan samenwerken voor CTV Homescreen


04-12-2024 | 09:46:00
Het wereldwijde mediaplatform Teads kondigt een exclusieve samenwerking aan met VIDAA, het smart tv-platform achter merken als Hisense en Toshiba.
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.