TBWA\NEBOKO creëert campagne voor terugkeer Chicken Sensation bij McDonald's

Na jaren van verzoeken door McDonald’s-fans keert de Chicken Sensation tijdelijk terug op het menu. TBWA\NEBOKO ontwikkelde de campagne waarin de rol van fans centraal staat, van oproepen op social media tot hun zichtbaarheid in de nieuwste commercial.

De Chicken Sensation was een favoriet onder gasten. Toen het product van het menu verdween, leidde dit tot veel reacties op social media, waaronder berichten, oproepen en zelfs petities. Het enthousiasme van de fans werd onlangs opnieuw duidelijk toen McDonald’s op Instagram de terugkeer van de burger koppelde aan een doelstelling van likes. Binnen korte tijd werd de post meer dan 30.000 keer geliket.

Fans centraal in de campagne

TBWA\NEBOKO plaatste fans in de hoofdrol van de campagne. In de tv-commercial deelt een fan, Tjeu, zijn verhaal. Hij stuurde McDonald’s een bericht over zijn wens voor de terugkeer van de Chicken Sensation. In de campagne wordt hij het gezicht van de dankbetuiging aan fans. Daarnaast worden in de uitingen op diverse kanalen ook de reacties en oproepen van andere fans belicht.

De Chicken Sensation is tien weken lang verkrijgbaar in alle McDonald’s-restaurants in Nederland, zowel los als in een menu.

Credits:

Opdrachtgever: McDonald’s | Bureaus: TBWA\Neboko, Blauw Gras, Content Icons, Glasnost

www.mcdonalds.com

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING

10-06-2025 | 15:22:46
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne Van dromen naar doelen, een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.

[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Post-production Coordinator

10-06-2025 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Post-production Coordinator - Full-time  \  Amsterdam

TBWA\NEBOKO ontwikkelt campagne voor Becel

09-06-2025 | 08:30:00
Becel introduceert de campagne Begin je dag goed, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO. De campagne richt zich op de eenvoudige stap om omega 3 en 6 binnen te krijgen

TBWA\NEBOKO Bureau van het Jaar bij SAN Accenten 2024

05-06-2025 | 22:05:00
KPN ontving de titel Adverteerder van het Jaar en Kruidvat kreeg het Consistent Accent.

Creatieve motor TBWA lanceert regionale Nissan-unit

05-06-2025 | 09:50:00
Coöperatie DELA lanceert haar nieuwe merkcampagne waarin het uitvaartbedrijf van de organisatie centraal staat.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.