TBWA/NEBOKO en ING lanceren campagne tegen ongelijkheid in de voetbalwereld

In de aanloop naar het WK Vrouwenvoetbal 2023 vraagt ING met Doelen voor Gelijke Kansen aandacht voor het verschil in kansen tussen mannen en vrouwen in het voetbal. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Coopr en Initiative, geeft met de bijzonder gevormde doelen op een unieke manier uiting aan de ongelijkheden en uitdagingen in het Nederlandse meisjes- en vrouwenvoetbal.

Uit onderzoek van ING, uitgevoerd door Kien onderzoek, blijkt dat 7 op de 10 Nederlanders vinden dat vrouwenvoetbal nog altijd wordt achtergesteld ten opzichte van mannenvoetbal. Ruim 60 procent is ook van mening dat vrouwenvoetbal meer aandacht verdient in de media.

Doelen voor Gelijke Kansen

De bijzonder gevormde latten en doelpalen laten zien dat meisjes en vrouwen harder moeten werken en met oneerlijke obstakels en barrières te maken krijgen om te kunnen scoren. Ze staan hiermee symbool voor de ongelijkheid in het voetbal.

De doelen zullen te zien zijn als item in het tv-programma Oranjezomer en staan de komende maanden bij onder meer de uitzwaaiwedstrijd van de Oranjeleeuwinnen, verschillende amateurverenigingen en wedstrijden van de Nations League.

Campagne-uitingen

Naast de demonstratiewedstrijd wordt Doelen voor Gelijke Kansen verder uitgerold op tv (met Oranjeleeuwinnen Lieke Martens en Aniek Nouwen in de hoofdrol), outdoor, online en social media.

Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer, Creatives bij TBWA\NEBOKO: “Door happen uit de doelen te halen, maken we de ongelijke kansen voor vrouwen in de voetbalwereld zichtbaar. Hier moet snel verandering in komen.”

Credits

Klant: ING | Bureau: TBWA\NEBOKO | PR en activatie: Coopr | Media: Initiative | Productie: Bandit | Fotografie: Czar

www.tbwa.nl

www.ing.nl

Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.