TBWA/NEBOKO en ING lanceren campagne tegen ongelijkheid in de voetbalwereld

In de aanloop naar het WK Vrouwenvoetbal 2023 vraagt ING met Doelen voor Gelijke Kansen aandacht voor het verschil in kansen tussen mannen en vrouwen in het voetbal. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Coopr en Initiative, geeft met de bijzonder gevormde doelen op een unieke manier uiting aan de ongelijkheden en uitdagingen in het Nederlandse meisjes- en vrouwenvoetbal.

Uit onderzoek van ING, uitgevoerd door Kien onderzoek, blijkt dat 7 op de 10 Nederlanders vinden dat vrouwenvoetbal nog altijd wordt achtergesteld ten opzichte van mannenvoetbal. Ruim 60 procent is ook van mening dat vrouwenvoetbal meer aandacht verdient in de media.

Doelen voor Gelijke Kansen

De bijzonder gevormde latten en doelpalen laten zien dat meisjes en vrouwen harder moeten werken en met oneerlijke obstakels en barrières te maken krijgen om te kunnen scoren. Ze staan hiermee symbool voor de ongelijkheid in het voetbal.

De doelen zullen te zien zijn als item in het tv-programma Oranjezomer en staan de komende maanden bij onder meer de uitzwaaiwedstrijd van de Oranjeleeuwinnen, verschillende amateurverenigingen en wedstrijden van de Nations League.

Campagne-uitingen

Naast de demonstratiewedstrijd wordt Doelen voor Gelijke Kansen verder uitgerold op tv (met Oranjeleeuwinnen Lieke Martens en Aniek Nouwen in de hoofdrol), outdoor, online en social media.

Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer, Creatives bij TBWA\NEBOKO: “Door happen uit de doelen te halen, maken we de ongelijke kansen voor vrouwen in de voetbalwereld zichtbaar. Hier moet snel verandering in komen.”

Credits

Klant: ING | Bureau: TBWA\NEBOKO | PR en activatie: Coopr | Media: Initiative | Productie: Bandit | Fotografie: Czar

www.tbwa.nl

www.ing.nl

Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.