
[Screenforce] Hoe reclame in de praktijk wordt beleefd
Afgelopen zomer onthulde Screenforce al een deel van de resultaten van een grootschalig veldonderzoek uitgevoerd door het Duitse team. Tijdens DEMEXCO in september presenteerden zij uitgebreidere bevindingen, met een uitsplitsing van Total Video naar tv en BVOD, en sociale media naar Instagram en TikTok. In dit artikel worden de belangrijkste resultaten samengevat.
Tijdens het onderzoek is de respondenten een aantal vragen gesteld om hun beleving van de verschillende media in kaart te brengen. Analyse van de verschillende kanalen laat zien dat de afwisseling tussen content en reclame op sociale media een veelvoud is van tv en BVOD.
Het gaat hierbij niet zozeer om het aantal reclame-uitingen, maar de frequentie waarmee er gewisseld wordt tussen content en reclame-uitingen. Bij tv is dat gemiddeld zes keer per uur: bij drie reclameblokken is er elke keer twee keer sprake van een wisseling. Bij Instagram is die wisseling bijna 44 keer per uur, wat betekent dat een gebruiker gemiddeld om de 80 seconden een wisseling tussen content en reclame meemaakt.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Waarom Gen Z sceptisch is over AI-reclame
[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie
Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames
VAB-onderzoek: KPI’s verschillen per type adverteerder
Michel van der Voort: Maak tv-inkoop even simpel als online
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie
ING start campagne rond verduurzamen woning
Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne
[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing
Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers