Schiphol heeft, in samenwerking met LDSK, programmatic advertising beschikbaar gemaakt op het digitale netwerk van mediaschermen op de luchthaven. Na eerdere implementaties op Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport is dit een volgende stap in de ontwikkeling van digitale out-of-home media.

Met deze uitbreiding kunnen merken hun campagnes afstemmen op real-time passagiersstromen en actuele activiteiten op Schiphol. Op basis van demografische gegevens en reismotieven wordt het mogelijk om campagnes gerichter en relevanter in te zetten.

Meer controle en transparantie voor adverteerders

Adverteerders behouden volledige controle over hun budget en profiteren tegelijkertijd van maximale zichtbaarheid. Omdat Schiphol zelf eigenaar is van alle mediakanalen, kan het uitgebreide en transparante data-inzichten bieden, waarmee de effectiviteit van campagnes wordt vergroot.

Djeremy Hoebee, Digital Lead, Royal Schiphol Group: "Dit is een belangrijke stap voor ons richting de toekomst van adverteren op Schiphol. Het stelt ons in staat om merken op een dynamische en meetbare manier eenvoudig in contact te brengen met Schiphol en onze passagiers. Het biedt meer flexibiliteit en de mogelijkheid om onze data te gebruiken voor effectievere en relevantere campagnes."