Sanne Kanis en Airborne Network lanceren Made in Europe

Vanaf 23 september 2025 lanceren ondernemer en tech-auteur Sanne Kanis en podcastmaker Reinjan Prakke de podcast Made in Europe, geproduceerd door Airborne Network. Wekelijks spreken zij wetenschappers, ondernemers, investeerders en beleidsmakers over de vraag hoe Europa digitaal soeverein kan worden.

De aanleiding voor de serie is de toenemende afhankelijkheid van Amerikaanse technologie. Grote bedrijven als Microsoft, Google en Apple hebben door hun infrastructuur een stevige greep op Europa. Sinds het begin van Trumps tweede termijn wordt deze technologische macht ook ingezet als politiek drukmiddel, waardoor de urgentie om in Europa een eigen digitale strategie te ontwikkelen groter is geworden.

Maatschappelijk debat centraal

Sanne Kanis: "Ethiek binnen tech heeft me altijd gefascineerd, en is nu belangrijker dan ooit. Dit thema is enorm veelomvattend, daarom ben ik blij dat we in gesprek kunnen met zowel wetenschappers, beleidsmakers, investeerders als ondernemers. Ik hoop dat we zo bijdragen aan meer bewustwording en uiteindelijk een duidelijke visie op tech binnen Europa."

Reinjan Prakke: "Ik volg de ontwikkelingen binnen het digitale domein al jaren op de voet, van de nieuwste AI-tools tot regulering vanuit de overheid. Ik kijk er reikhalzend naar uit om juist nu, in zo’n cruciale periode, in gesprek te gaan met de grootste digitale denkers van onze tijd."

Gasten en thema’s

De eerste reeks bevat gesprekken met verschillende experts. Haroon Sheikh, bijzonder hoogleraar en onderzoeker, deelt zijn visie op de digitale positie van Europa. Lokke Moerel, cybersecurity-expert, schetst hoe een cyberoorlog er in de praktijk uit zou zien. Felienne Hermans, AI-hoogleraar, spreekt over de rol van technologie in het onderwijs. Ook lobbyist Rogier Klimbie en politiek econoom Sophie Bloemen zijn te gast.

Luisteren

Aflevering 1, met Haroon Sheikh als gast, verschijnt op 23 september 2025. De podcast Made in Europe is wekelijks te beluisteren via Spotify en andere luisterplatformen.

www.airbornenetwork.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Snakeware: AI-chantage

07-10-2025 | 13:38:24
Een poging tot chantage met AI-gegenereerde beelden vormde voor digital agency Snakeware de aanleiding om direct in actie te komen

Stichting ALS, Boldking, Albert Heijn en Michel Tiggelman winnen bij Audify Awards

03-10-2025 | 22:25:00
Stichting ALS, Boldking en Albert Heijn winnen bij Audify Awards; Michel Tiggelman (Randstad) is Audio-ambassadeur 2025

Audiohuis lanceert podcast Met Nadia in Parijs

03-10-2025 | 16:32:00
Audiohuis komt met de wekelijkse podcast onder de titel Met Nadia in Parijs waarin presentatrice en journalist Nadia Palesa Poeschmann een bijzondere Nederlander ontmoet die in Parijs is gaan wonen en werken

Whazzup?! in Media #6 De folder: Stervend of juist heel relevant?

30-09-2025 | 16:32:09
In deze aflevering analyseren we de laatste onderzoeksresultaten van GfK, Spotta en NMO en bekijken we de toekomst van folders als marketinginstrument.

Airborne maakt podcast voor Joods Cultureel Kwartier

25-09-2025 | 11:09:00
De reeks neemt de gebeurtenissen rond Ajax – Maccabi Tel Aviv in november 2024 als startpunt, waarbij Israëlische fans werden mishandeld en bedreigd
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.