Samsung brengt cloud gaming-platform naar Europa

Samsung Electronics breidt zijn mobiele cloud gaming-platform uit naar Europa, met een eerste bètaversie in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Daarmee krijgen Galaxy-gebruikers directe toegang tot een groeiende bibliotheek met mobiele games, zonder downloads of installaties.

Sangsook Han, EVP Service Business Team, Mobile eXperience (MX) Business bij Samsung Electronics: "Het platform heeft zijn succes al bewezen in Noord-Amerika, waar het bijna een jaar geleden commercieel is gelanceerd. Sindsdien is het snel uitgegroeid tot een voorkeurskanaal voor onze partners om miljoenen Galaxy-gebruikers te bereiken. Met de uitbreiding naar Europa maken we het spelers nog eenvoudiger om direct in te stappen, terwijl we partners helpen een nieuw publiek te bereiken, meer betrokkenheid te realiseren en gebruikers langer vast te houden."

Later dit jaar brengt Samsung een vernieuwde Mobile Gaming Hub uit. Dit platform wordt een centrale bestemming voor Galaxy-gaming, met meer personalisatie, slimme zoekfunctionaliteiten en sociale community-features. Ook worden AI-tools geïntegreerd om gameplay en content discovery te verbeteren, waardoor gebruikers binnen één platform kunnen spelen, kijken en interactie aangaan met de community.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Rogier van Kralingen: Wat komt er na de AI-Bubbel?

23-10-2025 | 12:47:00
Rogier van Kralingen is storytelling expert die ideation sessies, masterclasses en lezingen geeft, naast bekroond schrijver en muziekproducent.

Nederlandse videogame-industrie groeit naar 1,8 miljard euro

15-09-2025 | 16:11:26
De Nederlandse videogame-industrie heeft in 2024 een omzet van 1,8 miljard euro gerealiseerd. Dat is een groei van twintig procent ten opzichte van 2023

Isabel Druijf: Gamification in onderzoek brengt hogere respons

11-09-2025 | 11:08:00
Isabel Druijf, Research Consultant bij MediaTest, deelt de effectiviteit van gamification met marktonderzoek.

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Porsche integreert in-car gaming met AirConsole

29-08-2025 | 12:25:00
Later dit jaar wordt de Porsche Macan uitgerust met AirConsole, een gamingplatform speciaal ontwikkeld voor in de auto


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati

24-10-2025 | 08:45:37
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.