Samsung brengt cloud gaming-platform naar Europa

Samsung Electronics breidt zijn mobiele cloud gaming-platform uit naar Europa, met een eerste bètaversie in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Daarmee krijgen Galaxy-gebruikers directe toegang tot een groeiende bibliotheek met mobiele games, zonder downloads of installaties.

Sangsook Han, EVP Service Business Team, Mobile eXperience (MX) Business bij Samsung Electronics: "Het platform heeft zijn succes al bewezen in Noord-Amerika, waar het bijna een jaar geleden commercieel is gelanceerd. Sindsdien is het snel uitgegroeid tot een voorkeurskanaal voor onze partners om miljoenen Galaxy-gebruikers te bereiken. Met de uitbreiding naar Europa maken we het spelers nog eenvoudiger om direct in te stappen, terwijl we partners helpen een nieuw publiek te bereiken, meer betrokkenheid te realiseren en gebruikers langer vast te houden."

Later dit jaar brengt Samsung een vernieuwde Mobile Gaming Hub uit. Dit platform wordt een centrale bestemming voor Galaxy-gaming, met meer personalisatie, slimme zoekfunctionaliteiten en sociale community-features. Ook worden AI-tools geïntegreerd om gameplay en content discovery te verbeteren, waardoor gebruikers binnen één platform kunnen spelen, kijken en interactie aangaan met de community.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Porsche integreert in-car gaming met AirConsole

29-08-2025 | 12:25:00
Later dit jaar wordt de Porsche Macan uitgerust met AirConsole, een gamingplatform speciaal ontwikkeld voor in de auto

Minecraft zet Ice Cube in voor Cube Claims-campagne

29-08-2025 | 10:17:44
In deze social-first aanpak speelt de rapper en acteur een opvallende rol als verzekeringsinspecteur binnen de wereld van de game.

Bob Koigi: Waarom merken gaming niet meer kunnen negeren

25-08-2025 | 15:03:49
Het publiek ziet er vandaag de dag anders uit dan twintig jaar geleden. Volwassenen boven de 50 jaar vormen bijna 30 procent van alle gamers in de VS

Gamers boven de 50 nu bijna een derde van de markt

20-08-2025 | 12:28:00
Bijna dertig procent van de Amerikaanse gamers is vijftig jaar of ouder. Dat blijkt uit een rapport van de Entertainment Software Association (ESA)


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Burger King zet Gordon Ramsay buitenspel in campagne

10-09-2025 | 09:58:46
Met een knipoog naar campagnes met beroemdheden suggereert de keten dat de burger smaakt alsof hij door een topchef is gemaakt

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:26
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Campaign Manager - Nike account

10-09-2025 | 08:45:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Campaign Manager - Nike account

Media Reverse, B.R.A.I.N. en Altermedia starten Nee betekent nee-campagne

10-09-2025 | 08:36:00
Het doel is zowel bewustwording vergroten als concreet gedrag beïnvloeden bij potentiële daders en hun omgeving.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.