Samsung brengt cloud gaming-platform naar Europa

Samsung Electronics breidt zijn mobiele cloud gaming-platform uit naar Europa, met een eerste bètaversie in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Daarmee krijgen Galaxy-gebruikers directe toegang tot een groeiende bibliotheek met mobiele games, zonder downloads of installaties.

Sangsook Han, EVP Service Business Team, Mobile eXperience (MX) Business bij Samsung Electronics: "Het platform heeft zijn succes al bewezen in Noord-Amerika, waar het bijna een jaar geleden commercieel is gelanceerd. Sindsdien is het snel uitgegroeid tot een voorkeurskanaal voor onze partners om miljoenen Galaxy-gebruikers te bereiken. Met de uitbreiding naar Europa maken we het spelers nog eenvoudiger om direct in te stappen, terwijl we partners helpen een nieuw publiek te bereiken, meer betrokkenheid te realiseren en gebruikers langer vast te houden."

Later dit jaar brengt Samsung een vernieuwde Mobile Gaming Hub uit. Dit platform wordt een centrale bestemming voor Galaxy-gaming, met meer personalisatie, slimme zoekfunctionaliteiten en sociale community-features. Ook worden AI-tools geïntegreerd om gameplay en content discovery te verbeteren, waardoor gebruikers binnen één platform kunnen spelen, kijken en interactie aangaan met de community.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Nederlandse videogame-industrie groeit naar 1,8 miljard euro

15-09-2025 | 16:11:26
De Nederlandse videogame-industrie heeft in 2024 een omzet van 1,8 miljard euro gerealiseerd. Dat is een groei van twintig procent ten opzichte van 2023

Isabel Druijf: Gamification in onderzoek brengt hogere respons

11-09-2025 | 11:08:00
Isabel Druijf, Research Consultant bij MediaTest, deelt de effectiviteit van gamification met marktonderzoek.

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Porsche integreert in-car gaming met AirConsole

29-08-2025 | 12:25:00
Later dit jaar wordt de Porsche Macan uitgerust met AirConsole, een gamingplatform speciaal ontwikkeld voor in de auto

Minecraft zet Ice Cube in voor Cube Claims-campagne

29-08-2025 | 10:17:44
In deze social-first aanpak speelt de rapper en acteur een opvallende rol als verzekeringsinspecteur binnen de wereld van de game.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.