RA*W laat creatief talent pitchen tijdens vlucht naar Cannes

De deelnemers aan de uitverkochte Cannes Summer Course van RA*W starten hun creatieve opdracht dit jaar al op Schiphol. In samenwerking met Matt Sleeps pitchen zij hun concept niet pas op het festival, maar al onderweg naar de Franse kustplaats. De pitchsessie vindt plaats in het vliegtuig, van Amsterdam tot aan de landing in Cannes.

De creatieve duo’s ontvangen op Schiphol een briefing van Matt Sleeps. Daarna gaan zij direct aan de slag, eerst in een speciaal ingerichte ruimte op de luchthaven en vervolgens aan boord van het vliegtuig. De concepten worden uitgewerkt tijdens de vlucht, waarbij elk moment – van boarden tot cruising altitude – wordt benut.

Creatieve marathon van start tot landing

Joep Verbunt, oprichter van Matt Sleeps: "Bij Matt Sleeps geloven we in de kracht van dromen, en dit initiatief sluit daar perfect bij aan. We geven jong talent graag een podium op een van de meest toonaangevende marketingfestivals en kijken uit naar concepten die ons wakker schudden en allesbehalve slaapverwekkend zijn."

De keuze voor de vliegreis is volgens RA*W praktisch, maar ook inhoudelijk passend: het benutten van een reis als creatieve ruimte past bij de filosofie van het programma. Tijdens deze non-stop sessie krijgen de deelnemers de kans hun idee tot in detail uit te werken.

Pitch op het strand van Cannes

Op maandag presenteren de duo’s hun uitgewerkte concepten live op RTL Beach. Daar staan zij oog in oog met de klant en een jury bestaande uit vakmensen uit de creatieve sector.

Marco Gijsen, Director ALLY bij Ad Alliance: "Ik verheug me enorm op de live pitches van de volgende generatie creatieven op ons mediterrane podium. Van Schiphol naar RTL Beach – dat is pas een creatieve journey die bij Cannes past."

www.we-are-raw.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

RA*W en Bauer Media Outdoor lanceren DOOH Challenge

22-08-2025 | 12:30:20
RA*W en Bauer Media Outdoor starten op 11 september de Digital Out-of-Home Challenge 2025. Ontwerpers kunnen tot 24 september inzendingen insturen

RA*W: De vervanging van jong talent door AI

13-08-2025 | 15:30:48
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

Burger King zet Gordon Ramsay buitenspel in campagne

10-09-2025 | 09:58:46
Met een knipoog naar campagnes met beroemdheden suggereert de keten dat de burger smaakt alsof hij door een topchef is gemaakt

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:00
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Campaign Manager - Nike account

10-09-2025 | 08:45:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Campaign Manager - Nike account
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.