
PINK ontwikkelt mediastrategie voor merkcampagne Q8
VML Belgium verantwoordelijk voor creatie en productie
PINK heeft de mediastrategie en distributie verzorgd voor een nieuwe merkcampagne van Q8. VML Belgium tekende voor het creatieve concept en de productie. De campagne richt zich volledig op digitale kanalen en is vanaf deze week zichtbaar in België en Luxemburg.
De campagne is video-first en speelt in op gebruiksmomenten via online video en social media. Daarbij staat het concept van de ampersand centraal, als symbool voor het combineren van verschillende behoeften onderweg: laden & shoppen & koffie meenemen.
Birgit Mitchell, Brand Supervisor bij Q8 en Tango: "Q8 evolueert van enkel brandstofspeler naar mobiliteitspartner, met focus op elektrisch laden en convenience. Met deze campagne zetten we onze sterke merknaam breder in en bouwen we verder aan een toekomstbestendig Q8."
Digitale focus en impact per touchpoint
Samen met Q8 ontwikkelde PINK een distributieplan dat het creatieve werk van VML Belgium ondersteunt. Hierbij is gekozen voor een strategie gericht op kanaalkeuzes, doelgroepsegmentatie en zichtbaarheid per schermformaat.
De campagne wordt gedurende het jaar in meerdere flights uitgerold en zal breed aanwezig zijn binnen het Belgische en Luxemburgse medialandschap.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Elsbeth Wesselink: McDonald’s Saudi-Arabië | Sweaty Betty | Adidas x FCB
Britt Blok: Van dansvloer naar winkelvloer
Humanistisch Verbond kiest PINK als mediapartner
PINK start hybride hub voor media, creatie en data
Elsbeth Wesselink: Wat ik leerde van het Songfestival
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen