Pebble TV omgedoopt in StoryZoo & Friends

De jeugdzender Pebble TV is per 1 november 2025 omgedoopt in StoryZoo & Friends. Het kanaal werd in januari 2025 overgenomen door Jefta Lentz, Johannes Gropp en Marvin Kooij. Johannes Gropp is sinds 2015 actief met het merk StoryZoo, bekend als (educatief) jeugdanimatiemerk. Het tv-kanaal Pebble TV startte op 12 november 2009 en was tot eind 2024 in handen van Kindernet-oprichter Henk Krop en Monique van Wijngaarden (The FrontDoor).

De tv-zender moet al enige jaren de distributie missen bij de grote providers VodafoneZiggo en KPN, maar wordt wel aangeboden in pluspakketten door vooral kleinere providers waaronder Odido en bij Amazon Prime Video alsmede NLZiet. Sinds dit jaar is het kanaal ook in Duitsland te zien via Samsung  TV Plus. Ook het Duitse Prime Video biedt StoryZoo & Friends sinds begin november 2025 aan. De initiatiefnemers kijken uit naar verdere internationale expansie.

StoryZoo & Friends focust zich op geweldloze, kindvriendelijke positieve content met vooral tekenfilms, educatieve content en avontuurlijke programma’s. Het kanaal bevat in Nederland geen reclames. In Duitsland bevat het kanaal wel reclame.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Giovanni Piccirilli verlaat RTL Nederland (en DPG Media)

12-12-2025 | 13:11:00
Giovanni Piccirilli, CTO van RTL Nederland heeft aangekondigd het bedrijf te verlaten. In de gewijzigde organisatiestructuur met DPG Media is de Vlaamse Frank Mathys die al CTO was van DPG Media, voortaan ook CTO voor de audio- en video-unit waar RTL Nederland onder valt

[DutchMedia Podcast] met Ton Verlind over Commissariaat, NPO en meer

12-12-2025 | 10:49:53
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Frederique Rote: Waarom deze AI-kerstreclame misging

11-12-2025 | 15:57:00
Waarom vinden we pratende dieren in Pixar-films schattig, maar geeft deze reclame sommige mensen de kriebels? 

Patricia Sonius wordt algemeen directeur NMO

11-12-2025 | 14:11:00
Naast haar verantwoordelijkheid voor het mediabereiksonderzoek gaat zij de dagelijkse leiding van de organisatie op zich nemen.

Whazzup?! in Media #12: De publieke media onder druk

10-12-2025 | 09:25:00
Waarom kiest de NOS ervoor om zich terug te trekken van X (voorheen Twitter), een platform met 2,8 miljoen gebruikers in Nederland?
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.