Pebble TV omgedoopt in StoryZoo & Friends

De jeugdzender Pebble TV is per 1 november 2025 omgedoopt in StoryZoo & Friends. Het kanaal werd in januari 2025 overgenomen door Jefta Lentz, Johannes Gropp en Marvin Kooij. Johannes Gropp is sinds 2015 actief met het merk StoryZoo, bekend als (educatief) jeugdanimatiemerk. Het tv-kanaal Pebble TV startte op 12 november 2009 en was tot eind 2024 in handen van Kindernet-oprichter Henk Krop en Monique van Wijngaarden (The FrontDoor).

De tv-zender moet al enige jaren de distributie missen bij de grote providers VodafoneZiggo en KPN, maar wordt wel aangeboden in pluspakketten door vooral kleinere providers waaronder Odido en bij Amazon Prime Video alsmede NLZiet. Sinds dit jaar is het kanaal ook in Duitsland te zien via Samsung  TV Plus. Ook het Duitse Prime Video biedt StoryZoo & Friends sinds begin november 2025 aan. De initiatiefnemers kijken uit naar verdere internationale expansie.

StoryZoo & Friends focust zich op geweldloze, kindvriendelijke positieve content met vooral tekenfilms, educatieve content en avontuurlijke programma’s. Het kanaal bevat in Nederland geen reclames. In Duitsland bevat het kanaal wel reclame.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Lantern laat zien hoe tv consumentengedrag beïnvloedt

04-11-2025 | 09:08:46
Het project brengt voor het eerst in kaart welke acties consumenten ondernemen nadat zij een tv-commercial hebben gezien

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.