
Patrick Molleman: Retail en digitaal maken Global sterker
[Marketing Report TV] Managing Director van Global Nederland over toekomst OOH
Patrick Molleman, sinds kort Managing Director van Global Nederland, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over zijn overstap van de bureauwereld naar de out-of-home business, de transformatie van de sector, en de strategische rol van retail in het portfolio van Global.
Na een lange loopbaan bij onder andere Omnicom Media Group en Mediabrands, heeft hij bewust gekozen voor een overstap naar de saleskant van de media-industrie.
Patrick Molleman: “Deze tikt wel heel veel boxjes aan. Ik heb mensen gespamd, ik heb gebeld, ik heb gehosseld. Het móést gewoon gebeuren. Ze konden eigenlijk niet om mij heen.”
Out-of-home is alive and kicking
Vanuit zijn rol bij Omnicom riep hij de branche op tot innovatie. Patrick Molleman: “De enige manier waarop jullie weer aan tafel komen, is als jullie gaan innoveren. Want wij praten met klanten over digitaal, data, technologie, niet over abri’s en posters.”
Volgens hem werpt die koers zijn vruchten af: Digitalisering, nieuw onderzoek, het toevoegen van data, technologische veranderingen, het is waanzinnig. Out-of-home is op dit moment een van de snelst groeiende categorieën in media.” Ook het nieuwe bereiksonderzoek speelt daarin een rol, vertelt hij. “Wat er nu staat is echt een geweldig onderzoek. We staan aan de vooravond van een multimediale benadering, en out-of-home gaat daar enorm van profiteren.”
Retail als groeimotor voor bereik en zichtbaarheid
Global Nederland zet sterk in op retail als groeipijler. De recente samenwerking met Kruidvat is daar een voorbeeld van. Patrick Molleman: “De deal met Kruidvat is waanzinnig. We krijgen bijna 800 digitale schermen verspreid over Nederland, op A+ locaties.”
Retail biedt volgens hem unieke kansen: “Je krijgt enorm bereik op plekken met veel traffic en eyeballs. HEMA is ook een fantastische partner. Dus ons portfolio zit echt op het snijvlak van digitaal, retail, shopping, op plekken waar mensen komen én geld uitgeven.”
Bekijk de video hier:
Marketing Report TV is powered by Bruut en Abovo Maxlead

Bruut is dé one-stop-shop voor videocontent! Van strategie tot creatie, en van productie tot distributie. Wij doen het! Hoge kwaliteit video, slim en efficient gemaakt voor ieder scherm, dat is onze kracht. Met een hecht team van enthousiaste makers hebben maken we gepassioneerd content voor iedereen.

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.
Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Nathalie Peters: Groei begint bij je eigen mensen
Yannick Colastica: Floryn is bondgenoot van de ondernemer
Floris van de Weg: Amsterdam groeiend creatief VML-knooppunt
Bart de Vries: Wij staan de hele dag op de zeepkist met HYPR
Reinier Steures: Creativiteit vraagt om structuur
Pim de Bilde: Virtual production voorkomt verrassingen
Paul Boots: Spelen is creëren bij IRON Films
Gookie Sassen: Minder voorspelbaar, meer impact
Yolanda van Die: Zonder vertrouwen werkt AI niet
Patritia Pahladsingh over de kracht van brand behavior
Liselotte Vink: The Family groeit in kracht en diversiteit
Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO
Quinten van Hoogdalem: Summer Course vol nieuwe inzichten
Neslihan Akkurt over RA*W en talentontwikkeling
Hassan Khan: Cannes is een database vol inspiratie
Gepubliceerd door: Saskia van Weert