Organon lanceert Anticonceptie.nl in samenwerking met Happy Horizon

Happy Horizon kondigt de lancering aan van Anticonceptie.nl, een initiatief van Organon om informatie over anticonceptie te bieden. Met een website wordt de, inmiddels al 10-jaar durende, samenwerking tussen de twee partijen voortgezet.

Anticonceptie.nl is ontwikkeld om de complexiteit rond anticonceptie te verhelderen voor een breed publiek door informatie beschikbaar te stellen op B1-leesniveau. Met hulpmiddelen zoals een vergelijkingstool en een interactieve keuzehulp, voorziet de site bezoekers van informatie om voorbereid een gesprek aan te gaan met de huisarts en draagt daarmee bij aan de inspraak in de keuze voor anticonceptie. Deze tools begeleiden bezoekers door de beschikbare opties. Een innovatie is de aandacht voor de meest gezochte term pil vergeten

Maxime Daelman, Digital Consumer Activation Manager van Organon Benelux: "Met de lancering van het vernieuwde Anticonceptie.nl zetten we een significante stap voorwaarts in het verstrekken van toegankelijke gezondheidsinformatie. We zijn trots op de inclusieve aanpak en de toegankelijkheid van de site, die bijdraagt aan onze missie om vrouwen over de hele wereld te ondersteunen in hun gezondheidsbehoeften. We waarderen de rol die Happy Horizon in de totstandkoming van het nieuwe en verbeterde Anticonceptie.nl heeft opgepakt."

Conny Gruter, Creative Consultant bij Happy Horizon: "De combinatie van technische expertise en een diep begrip van de behoeften van eindgebruikers heeft geresulteerd in een platform dat resonantie vindt. Het is prachtig om te zien hoe onze samenwerking met Organon de manier transformeert waarop gezondheidsinformatie wordt gedeeld."

De realisatie van het project vond plaats in de hub van Happy Horizon in Eindhoven. De website draagt bij aan concrete doelstellingen: het verbeteren van de informatievoorziening met betrekking tot anticonceptie in het publieke domein, het vergroten van het aantal bezoekers, het verlengen van de ‘time on page’ en het ondersteunen van de gebruikers in hun zoektocht naar de anticonceptiemethode die het beste bij hen past.

www.happyhorizon.com

www.organon.com

www.anticonceptie.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

Twaalf awards voor Happy Horizon bij Digital Impact Awards

20-10-2025 | 15:50:11
De Nederlandse bureaugroep, met in totaal twaalf nominaties, wist ze allemaal te verzilveren.

Martin Verdult wordt COO van Happy Horizon

24-09-2025 | 09:30:00
Met zijn internationale ervaring bij bureaus als Monks, Ogilvy en Lost Boys brengt hij expertise in operatie, cultuur en groei mee

Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet

05-09-2025 | 09:37:00
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI

Happy Horizon kiest Ubbo Maagdenberg als topman

01-09-2025 | 07:00:00
Per 1 september 2025 is Ubbo Maagdenberg benoemd tot CEO van bureaugroep Happy Horizon. Hij volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.