N=5 ontwikkelt bewustwordingscampagne ABN AMRO

Het betaallandschap is de afgelopen jaren sterk veranderd. Fysiek geld speelt voor jongeren bijna geen rol meer, geld is een getal, niet een munt of briefje. Uit onderzoek van Nibud blijkt dat in de afgelopen vijf jaar het aantal jongeren (onder de 24 jaar) met schulden met 70 procent is gestegen. N=5 ontwikkelde een campagne voor ABN AMRO om aandacht te vragen voor dit onderwerp en ouders een helpende hand te bieden.

Jongeren en geld

Bastiaan Weers, Managing Strategy Director bij N=5: "Onderwerpen die de opvoeding raken zijn altijd precair om campagne op te voeren. Ouders houden er over het algemeen niet van als merken een stellige mening hebben over de manier van opvoeden. Daarvoor is opvoeden te persoonlijk. Dat maakt het spannend voor een bank als ABN AMRO om hierover te beginnen. Tegelijkertijd zagen we in onderzoek dat ouders zoeken naar handvatten om het gesprek over de waarde en omgang met geld met hun kinderen te beginnen. De fantasiewereld van kinderen bleek daarbij de juiste vorm om dit moeilijke onderwerp zowel acceptabel als bespreekbaar te maken."

Credits:

ABN AMRO: Martijn Bolderdijk, Simone van der Wal | Creatie: Alex Herwig, Nick Maas | CD: Thijs B. | Account: Karijn van den Bossche, Puck de Mol van Otterloo | Strategie: Bastiaan Weers | Productie: Kiek Beljaars | Regisseur: Rogier Smalhout | DOP: Zeeger Verschuren | Productiemaatschappij: HALAL | Media: EssenceMediacom & Accenture Song

www.nis5.nl

www.abnamro.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Anne Stokvis en Thijs Bontje over creativiteit als product en meetbaar effect

07-11-2025 | 08:54:00
Bij Marketing Report TV spreken we met Anne Stokvis, Creative Director en partner bij N=5, en Thijs Bontje, Creative Partner bij het bureau.

Monique Bergers: Strategie laat creatie impact maken

06-11-2025 | 16:12:00
Bas Vlugt spreekt met haar over het belang van inzicht in marges, de rol van data in projectplanning en de activiteiten van Teamleader

Bastiaan Weers: Buffetts lessen zijn van onschatbare waarde

06-11-2025 | 10:39:00
In zijn column trekt Bastiaan Weers een opvallende parallel met de lessen van belegger Warren Buffett. Wat kan ons vak leren van zijn langetermijndenken, zijn visie op kwaliteit en zijn vermogen om waarde te herkennen waar anderen vooral kosten zien?

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

N=5 verbeeldt Auping Designed for Life

13-10-2025 | 09:55:00
Auping breidt de positionering Designed for Life uit met een campagne die de ervaring van goed slapen centraal zet.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

REVITALIZE ontwikkelt campagne voor ParkinsonNederland

17-11-2025 | 17:56:00
ParkinsonNederland start dit najaar een campagne die de groeiende impact van parkinson onder de aandacht brengt.

ING lanceert Rond af & Beleg en start met AppDate

17-11-2025 | 11:33:00
In plaats van een traditionele productlancering worden functies gepresenteerd via herkenbare gezichten en persoonlijke verhalen

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.