[Merken100 2024] Teunie Welage (Mora): Snacken is gewoon een feestje! Dat voel je in alles wat we doen

Mora is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Teunie Welage, Marketing Manager Retail Benelux bij Van Geloven.

Kun jij Mora introduceren?

Mora is marktleider in Nederland binnen Diepvriessnacks en staat op plek 11 van grootste foodmerken in de supermarkt. We bieden een breed assortiment aan snacks voor bij de frietmaaltijd en de borrel maar ook voor lunch of tussendoor. Middels innovatie breiden we ons portfolio uit zodat we continue relevante vernieuwing brengen en invulling geven aan nieuwe snackmomenten. We streven er dan ook naar dat iedereen kan genieten van nóg meer snackplezier. Mora heeft sterke merkwaarden met een hele hoge merkbekendheid. Met reclame icoon Cora als boegbeeld voeren we een consistente communicatie strategie om onze producten aan te prijzen.

Wat zijn de kernwaardes van het merk Mora?

Het Mora merk heeft 3 kernwaarden. Lekker want smaak is altijd leidend. Wat je smaak ook is, wij zorgen dat er voor iedereen een lekkere snack te krijgen is. Vernieuwend, met de vinger aan de pols van de nieuwste snack trends zijn we voortdurend bezig nieuwe manieren te ontsluiten om snackplezier nóg verder te vergroten voor iedereen. Plezier want snacken is gewoon een feestje! Dat voel je in alles wat we doen.

Welke tools gebruik jij om het merk Mora te laden?

In onze communicatie strategie speelt humor, gezelligheid en smakelijkheid altijd een belangrijke rol. Cora is bij uitstek onze brand asset die we hiervoor inzetten. Zij speelt daarom ook een prominente rol in het aanprijzen van nieuwe producten en in activaties.

In welke mediamix gedijt Mora?

Omdat we met Mora een hele brede doelgroep aan willen spreken, iedereen houdt immers van snacken, is TV en of radio als breed bereik medium altijd onderdeel van de mix. Om consument op zo veel als mogelijk touchpoints te bereiken is er ook altijd ruimte voor inzet van digitale kanalen inclusief social media. Daarnaast heeft de inzet van retailer media een steeds dominantere rol gekregen in de media mix. Uiteraard is het afhankelijk van de doelstelling van de campagne, maar we trachten zo veel mogelijk full-funnel te communiceren.

Zou je jouw merk in handen kunnen leggen van influencers?

Van snacken wordt iedereen vrolijk. We zien dan ook dan influencers graag met onze producten aan de slag gaan. De inzet van influencers is dan ook zeker onderdeel van het laden van het Mora merk en de producten. Afgelopen jaar nog hebben we een mooie mix aan influencers de opdracht gegeven met onze nieuwste introductie Mora Empanada’s aan de slag te gaan. Daar kwam hele sterke en spraakmakende content uit wat een hoog bereik en goede evaluatie binnen de doelgroep opleverde.

Door digitale technieken kunnen marketeers steeds meer sturen op korte termijn sales successen. Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen voor Mora?

Een sterk merk is essentieel, helemaal in de huidige marktcontext waarin merken meer dan ooit op de proef worden gesteld om hun meerwaarde te tonen. Ook op momenten dat de korte termijn sales onder druk staat geloven wij er in te blijven investeren in het Mora merk, dit hebben wij de afgelopen jaren dan ook structureel gedaan. De focus kan tijdelijk verschuiven naar meer conversie gerichte campagnes maar er zal altijd een goede balans moeten blijven om ook te blijven investeren in de emotionele connectie van consument met het merk.

Is het een doelstelling van Mora om naast een commerciële ook een maatschappelijke impact te hebben, als ja: welke?

Als grootste A-merk binnen onze categorie nemen wij onze verantwoordelijkheid om onze snacks steeds verder te verduurzamen. Hierin werken we actief aan het verlagen van zout, het gebruik van enkel natuurlijke geur- en smaakstoffen en het gebruik van duurzamer en Beter Leven vlees. Ook werken we actief aan het aanbieden van lekkere vegetarische snacks. Hiervoor hebben we onder andere een strategische partnership met De Vegetarische Slager.

Wat is het laatste nieuws?

De Mora innovatie machine staat nooit stil! De meest recente introductie is de Empanada Spicy Beef, de nieuwste smaakvariant van de Mora Empanada die met de smaak Pulled Chicken eerder dit jaar de Wheel of Retail won. Ook hebben we een heerlijke smaakvariant op hét snackicoon de kroket gelanceerd; de Mora Oven & Airfryer Kipsatékroket. Die is echt verassend lekker en super krokant. Met het EK voor de deur, hét moment om met je vrienden te snacken, pakken we met Mora natuurlijk ook uit. Door onze strategische samenwerking met Phillips kunnen consumenten bij aankoop van Mora snacks kans maken op de nieuwste Phillips Airfryer Dual Basket, compleet met Mora handgrepen, dé must-have voor tijdens het EK!

www.mora.nl

 

De Merken100 wordt bekendgemaakt tijdens M100 Summer Edition op 26 juni.

Kaarten voor M100 Summer Edition

De M100 Summer Edition, daar wil je natuurlijk bij zijn! Koop jouw hier jouw kaarten

www.merken100.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[HQ] Op bezoek bij SAN Adverteerder van het Jaar HEMA

11-09-2024 | 11:55:00
Marketing Report is overal maar toegegeven: we lopen niet iedere dag hoofdkantoren van grote adverteerders binnen. Maar afgelopen week dus wel

[Forum] Bas Vlugt: Prijsvergelijkende reclame van Jumbo dom? Jazeker en wel hierom

03-09-2024 | 10:35:00
Het zal ongetwijfeld heel slim en effectief zijn - want waarom zou je het anders doen? - maar ik vind het dus dom. Misschien effectief maar dan nog steeds dom. En ik sluit niet uit dat het effect er alleen is op korte termijn en misschien wel wat relatieve schade op de langere termijn

[Merken100 Forum] Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen?

06-08-2024 | 13:17:00
Marketing Report publiceerde deze zomer de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland

[Merken100 2024] Nienke Debets: Mentos YES TO FRESH staat voor fysieke en mentale verfrissing

23-07-2024 | 13:51:00
Mentos is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Nienke Debets, Brand Group Manager Mentos bij Perfetti Van Melle.

[Merken100 2024] Janneke Kloosterman (ZEKUR): Wij geloven in de kracht van eenvoud

22-07-2024 | 16:24:00
ZEKUR staat op nummer 54 in de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Janneke Kloosterman, Brand, Marketing & Communications Manager bij ZEKUR
 

Gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.