Markteffect wint voor de twaalfde keer FD Gazellen Award

Markteffect behoort opnieuw tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Het Data & Insights-bureau heeft voor de twaalfde keer een FD Gazellen Award ontvangen, de jaarlijkse onderscheiding van Het Financieele Dagblad voor ondernemingen met een sterke en duurzame omzetgroei. De prijs onderstreept de voortdurende ontwikkeling van Markteffect als toonaangevende speler in de onderzoeks- en insightsbranche.

Groeiambitie wordt elk jaar waargemaakt

Volgens de organisatie is de onderscheiding een bevestiging van de koers die Markteffect al jaren volgt: stabiele groei, kwaliteit en klantgerichtheid.

Boj Nefkens, CEO van Markteffect: “Ik ben erg trots dat we dit jaar weer tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland behoren. Deze groei is alleen mogelijk dankzij het vertrouwen dat onze opdrachtgevers steeds weer in onze dienstverlening en onze teams hebben. Daarvoor is kwalitatief hoogwaardig onderzoek nodig, maar het moet ook prettig zijn om met ons samen te werken. Onze customer intimacy-strategie speelt daarin een grote rol: we zoeken continu naar manieren om een stap extra te zetten en zo relevant mogelijk te blijven voor onze opdrachtgevers.”

2025 feestelijk jaar voor Markteffect

De FD Gazellen Award is niet de enige erkenning voor het bureau dit jaar. Tijdens de Data & Insights Awards 2025 werd Markteffect al uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het Jaar. Deze vakprijs geldt als de belangrijkste onderscheiding binnen de research- en analyticsbranche en bevestigt dat Markteffect niet alleen in groei uitblinkt, maar ook in kwaliteit, innovatie en klantgerichtheid.

Met de combinatie van beide prijzen beleeft Markteffect een bijzonder jaar waarin zowel zakelijk succes als vakinhoudelijke erkenning centraal staan.

Samenwerking binnen The Relevance Group

Sinds de aansluiting bij The Relevance Group heeft Markteffect een stevige basis gelegd voor verdere internationale groei. Binnen de groep werkt het bureau samen met andere specialisten op het gebied van data, marketing, AI en technologie. Zo kunnen opdrachtgevers in het hele spectrum van datagedreven marketing en sales worden bediend.

Boj Nefkens: “We zoeken actief naar synergie tussen de bedrijven binnen The Relevance Group. Door actieve data uit marktonderzoek te combineren met passieve data, kunnen we onze opdrachtgevers voorzien van nog diepgaandere inzichten. Data en strategisch inzicht vormen daarbij de basis van ons werk, waarmee we onze opdrachtgevers ondersteunen hun doelstellingen te behalen.”

Over de FD Gazellen Awards

Het Financieele Dagblad reikt de FD Gazellen Awards jaarlijks uit aan ondernemingen die over de afgelopen drie jaar minimaal 20 procent omzetgroei hebben gerealiseerd. Markteffect behoort sinds 2012 tot de vaste winnaars en ontvangt in 2025 voor de twaalfde keer deze prestigieuze onderscheiding.

www.markteffect.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Koopkracht steeds vaker beïnvloed door politiek beleid

16-12-2025 | 14:04:00
Politieke besluiten hebben invloed op het dagelijks leven van consumenten. 46 procent van de Nederlanders ervaart de gevolgen van beleid en politieke keuzes

Nederlanders besparen opnieuw het meest in de supermarkt

09-12-2025 | 08:00:00
De financiële druk blijft voelbaar voor veel Nederlanders. Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 43 procent minder kan sparen dan een half jaar geleden.

Meer dan helft Generatie Z maakt zich zorgen om financiën

04-12-2025 | 16:01:00
Uit de vierde editie van de Markteffect Koopkracht Monitor blijkt dat 57 procent van Generatie Z zich zorgen maakt over de eigen financiële situatie.

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

Onderzoek: gebruik vleesvervangers neemt af

28-11-2025 | 11:07:00
Het eetpatroon blijkt breed: 46 procent eet vrijwel dagelijks vlees of vis, 37 procent kiest bewust voor enkele vlees- of visdagen per week
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.