[Marketing Report Radio] Michael Petit over Markteffect

Michael Petit is Manager Marketing & Consultant bij Markteffect. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over zijn bedrijf, monitoren van podcasts en de veranderende rol daarvan de afgelopen jaren.

Michael Petit: "Ik werk nu 10 jaar bij Markteffect en in die tijd zijn we gegroeid van 10 man naar meer dan 100 in Eindhoven en Amsterdam. Ik doe onze eigen branding en marketing en werk ook als consultant voor onze klanten om ze te helpen met onze onderzoeken. Dat is leuk, maar ook handig omdat je wat je hoort in de markt kunt doorvertalen naar de klanten en andersom. We zijn een full-service onderzoeksbureau. Dat houdt in dat we meerdere typen onderzoeken doen voor uiteenlopende branches. We kijken niet alleen naar traditionele onderzoeken zoals doelgroeponderzoek, maar ook hoe je met onder meer data science en AI kunt kijken naar lower funnel-oplossingen. Dus wat gebeurt er in de markt en hoe kun je er een verdienmodel bij creëren. Veel bureaus kunnen generieke onderzoeken houden, maar waarin wij ons onderscheiden is dat we veel branchekennis hebben opgebouwd en dat we customer intimacy heel belangrijk vinden."

Luister dit interessante interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 19 december 2023 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.