[Marketing Report Radio] Liedewij Hentenaar over Audify, het NMO en de rol van podcasts
Liedewij Hentenaar is directeur van Audify. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over wat Audify doet, het Nationaal Media Onderzoek (NMO) en de impact van de wekelijkse rapportage.
Liedewij Hentenaar: "Audify is de marketingorganisatie van alle audiobedrijven in Nederland, zowel radiostations als podcastbedrijven. We zijn partner in het NMO, waarbij er per week kij- en luistercijfers worden gemeten. Wij presenteren de luistercijfers per maand, voor de makers is het fijn om te zien of hun programma's aanslaan. Een doelstelling van Audify is ook om het hele audiodomein te meten. Afgelopen zomer hebben wij de Audio Monitor gelanceerd. Er is onderzoek gedaan onder bijna zesduizend mensen die aangaven hoe, wat en waarom ze luisteren. Dat geeft adverteerders ook een idee van de motivatie van mensen om een bepaald kanaal te beluisteren. Voor ons als Audify is het belangrijk om deze cijfers te vertalen naar de reclamedragende audiomarkt."
Luister het interview hier:
Luister hier de volledige radio-uitzending van 19 november 2024 terug:
Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.
Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Michael Coreelmont, Georgios Petropoulos: Popup Padel kan echt overal
Campagne Het Lekkerste Stel verbindt generatie én eetmoment
Age Yska: edding wil aanwezig zijn op elke straathoek
Mathijs Pattinama: Creativiteit cruciaal bij OOH-campagnes
Ilona Welte: Mentos blijft populair bij jong én oud
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit
[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike
DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati
INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone
FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert