[Marketing Report TV] Cees Hannema over Omoda: Met 150 jaar geschiedenis blijven we vernieuwen
Cees Hannema is CEO van Omoda. Te gast bij Marketing Report TV spreken we hem over de rijke historie van het familiebedrijf, dat volgend jaar 150 jaar bestaat, en hoe Omoda vooroploopt in innovatie met een sterke combinatie van online en fysieke winkels. Daarnaast gaat hij in op de overname van Assem en wat dit betekent voor de toekomst van het merk.
Cees Hannema: "Hoewel 80 procent van onze omzet online is, blijven winkels belangrijk. Veel klanten komen naar de winkel met internetbestellingen, willen advies of passen items. Online en offline versterken elkaar juist. Bijvoorbeeld: als we ergens een nieuwe winkel openen, zien we dat de online verkopen in die regio ook stijgen. Mensen krijgen vertrouwen: Ik kan hier terecht.
We willen het beste van beide werelden samenbrengen. Online bieden we bijvoorbeeld snelle levering, zoals dezelfde dag bezorging. Tegelijkertijd proberen we de persoonlijke benadering en inspiratie van een boetiek te vertalen naar online. Zo hebben we onlangs een tool gelanceerd die lijkt op ChatGPT. Je kunt daar een outfit beschrijven die je zoekt, en je krijgt een compleet gestylede selectie. Daarnaast meten we in de winkels je schoenmaat exact op, inclusief de breedte en boog, om online advies te personaliseren."
Kijk dit interview hier:
Marketing Report TV is powered by Bruut en Abovo Maxlead

Bruut is dé one-stop-shop voor videocontent! Van strategie tot creatie, en van productie tot distributie. Wij doen het! Hoge kwaliteit video, slim en efficient gemaakt voor ieder scherm, dat is onze kracht. Met een hecht team van enthousiaste makers hebben maken we gepassioneerd content voor iedereen.

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.
Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Anne Stokvis en Thijs Bontje over creativiteit als product en meetbaar effect
Monique Bergers: Strategie laat creatie impact maken
Siel Verniers: Met Orbit houden bureaus grip op marge
Kelly Staa: Cosmopolitan is een merk voor en door Gen Z
Finally an Agency viert 20 jaar met SPICECREAM
Bregje van Iperen: Familie-influencers maken impact voor merken
Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on
Eefje Gubbens: Print is nog steeds booming bij Matter
Danny Thijssing: Buitenreclame werkt omdat je het echt beleeft
Liedewij Hentenaar: Hoe klinkt jouw merk?
Nik Sluijs: Happiness Amsterdam werkt als één Benelux-club
Sander van Gestel: Mediahuis kiest voor eigen innovatie
Dion Holla: Muziek is een strategisch wapen voor merken
Eduard van Bennekom en Lukas van de Ven: Creatieve fusie voelt als thuiskomen
Andy Mosmans: nexeye groeit in Europa met VENGEAN-power
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team
Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers
Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken
Fightclub en WeCare lanceren Good for you!
Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert