
[Marketing Report TV] Cees Hannema over Omoda: Met 150 jaar geschiedenis blijven we vernieuwen
Cees Hannema is CEO van Omoda. Te gast bij Marketing Report TV spreken we hem over de rijke historie van het familiebedrijf, dat volgend jaar 150 jaar bestaat, en hoe Omoda vooroploopt in innovatie met een sterke combinatie van online en fysieke winkels. Daarnaast gaat hij in op de overname van Assem en wat dit betekent voor de toekomst van het merk.
Cees Hannema: "Hoewel 80 procent van onze omzet online is, blijven winkels belangrijk. Veel klanten komen naar de winkel met internetbestellingen, willen advies of passen items. Online en offline versterken elkaar juist. Bijvoorbeeld: als we ergens een nieuwe winkel openen, zien we dat de online verkopen in die regio ook stijgen. Mensen krijgen vertrouwen: Ik kan hier terecht.
We willen het beste van beide werelden samenbrengen. Online bieden we bijvoorbeeld snelle levering, zoals dezelfde dag bezorging. Tegelijkertijd proberen we de persoonlijke benadering en inspiratie van een boetiek te vertalen naar online. Zo hebben we onlangs een tool gelanceerd die lijkt op ChatGPT. Je kunt daar een outfit beschrijven die je zoekt, en je krijgt een compleet gestylede selectie. Daarnaast meten we in de winkels je schoenmaat exact op, inclusief de breedte en boog, om online advies te personaliseren."
Kijk dit interview hier:
Marketing Report TV is powered by Bruut en Abovo Maxlead

Bruut is dé one-stop-shop voor videocontent! Van strategie tot creatie, en van productie tot distributie. Wij doen het! Hoge kwaliteit video, slim en efficient gemaakt voor ieder scherm, dat is onze kracht. Met een hecht team van enthousiaste makers hebben maken we gepassioneerd content voor iedereen.

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.
Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Ruben Wollerich: Brandgang verbindt data, creatie en tech
Robert Essenstam: De Bonk is dé prijs van Brabant
Coca-Cola: Digital én live activeren met Megawatt
Stephan Kwast: AI versnelt activatieconcepten bij Megawatt
Heidi Anthonis: Klantactivatie blijft onze kern
Liridon Bejta: Data maken marketing meetbaar bij Springbok
Cees Faes: Belgen willen eerst echt kennismaken
Esther Goos: Scooperz groeit hard in social media met impact
Youri Harmsen: Marketing automation versterkt creatief werk
Stefan Niemer: Een sterk team trekt de juiste mensen aan
Vera Kops: TEAM LEWIS biedt internationale slagkracht
Michiel van Riemsdijk: Springbok is sparringpartner
Danielle Guirguis (Smarthouse) & Esther Smit (Remake Society) over impact maken
Joost van Gorsel (0to9): Een merk moet kloppen van binnen én buiten
Marianela Queme (DPDK Digital Agency): We go beyond tech delivery
Gepubliceerd door: Saskia van Weert