Liedewij Hentenaar: Hoe klinkt jouw merk?

[Marketing Report TV] Directeur Audify over audiobereik, merkidentiteit en meten

Tijdens Marketing Report TV ging Peter Wybenga in gesprek met Liedewij Hentenaar, Directeur van Audify. Ze vertelt over het meten van audiobereik, de groeiende inzet van merkgeluid en de kracht van creatie.

Bekijk de video hier:

Audio als merkasset

Audify vertegenwoordigt bedrijven actief in audio – van traditionele radio-exploitanten tot podcastproducenten. Liedewij Hentenaar: “Wat wij doen, is iedereen die met merken en reclame werkt de vraag stellen: ‘Hoe klinkt jouw merk?’ Geluid is een belangrijk onderdeel van je merkidentiteit, een brand asset die nog te weinig wordt benut.”

Ze ziet een duidelijke ontwikkeling: “Toen we begonnen, stond zo’n 90 procent van de merken ‘op mute’. Ze gebruikten vaak bestaand geluid, maar geen eigen merkgeluid. Nu hebben steeds meer merken een eigen soundlogo of audiologo. Dat versterkt hun identiteit.”

Effectieve campagnes beginnen met geluid

Volgens Hentenaar is geluid niet alleen ondersteunend, maar fundamenteel voor effectieve campagnes: “Audio gebruik je niet alleen op radio of in podcasts, maar ook in video’s en commercials. Hoe je geluid inzet, maakt echt verschil. Met audio kun je een beeld en gevoel oproepen, een identiteit zelfs.”

Een opvallend voorbeeld hiervan is een project waarin Audify samen met TBWA\Neboko onderzocht hoe producten klinken. “We vroegen ons af: hoe klinkt aardbeienyoghurt van Campina? Dat soort cases laat zien hoe ver je kunt gaan in audiodenken.”

Internationale samenwerking op Radio Days Europe

Naast haar werk bij Audify is Hentenaar actief in de programmacommissie van Radio Days Europe, de grootste Europese conferentie voor radio en podcast. De komende editie vindt plaats van 22 tot en met 24 maart in Riga.

“Het is een congres voor en door makers – radio, podcast, sales en marketing komen allemaal samen,” vertelt ze. “Op zondag organiseren we de Sales Summit. Daar gaat het over de effectiviteit van audio en concrete salestechnieken.”

Nederland doet het internationaal goed. “We waren er vroeg bij met podcasting en lopen nog steeds voorop. Binnen het NMO meten we radio, IP-streaming en podcasts. Inmiddels tellen we gemiddeld 1.500 podcasts en 124 online radiostations per maand.”

www.audify.nl

Marketing Report TV is powered by Kaaps Film en Abovo Maxlead

 

Iedereen heeft een verhaal. En niet één verhaal is hetzelfde. En wij? Wij brengen die verhalen in beeld. Over mensen. Over merken. En waar ze voor staan. Je zou kunnen zeggen: wij maken films op z’n Rotterdams. Op z’n Kaaps. Authentiek en dichtbij. Door ruimte te geven. Aan de mensen voor én achter de camera. En door echt samen te werken met de mensen die ons de opdracht geven. Zo komen we tot de kern. Tot het verhaal dat mens en merk verbindt.
www.kaapsfilm.nl

 

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.

Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

www.abovomaxlead.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Danny Thijssing: Buitenreclame werkt omdat je het echt beleeft

29-10-2025 | 13:25:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Danny Thijssing. Hij vertelt over de groei van zijn team en de kracht van buitenreclame

Nik Sluijs: Happiness Amsterdam werkt als één Benelux-club

29-10-2025 | 11:03:00
Nik Sluijs en Toprak Özturan vertellen over hun rollen, ambities, klanten en de samenwerking binnen de Benelux.

Sander van Gestel: Mediahuis kiest voor eigen innovatie

28-10-2025 | 10:08:06
Hij vertelde over zijn rol in het bouwen van bruggen tussen technologie en commercie, het belang van klantgerichte innovatie en strategische keuzes

Dion Holla: Muziek is een strategisch wapen voor merken

28-10-2025 | 09:15:00
Hij vertelde over de manier waarop Sizzer merken helpt om muziek strategisch in te zetten, de rol van AI binnen de industrie

Eduard van Bennekom en Lukas van de Ven: Creatieve fusie voelt als thuiskomen

27-10-2025 | 16:25:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV vertellen ze over hun fusie met Open Now, het unieke samenspel tussen gedragswetenschap en creativiteit
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.