
Lidl kiest Abovo Maxlead als mediabureau
Lidl Nederland heeft na een pitch tussen vijf mediabureaus gekozen voor Abovo Maxlead als haar fullservice mediabureau. De transitieperiode is inmiddels gestart.
Het gaat om veruit de grootste bureaupitch van het jaar. De bruto reclamebestedingen van Lidl in Nederland in 2023 waren 113,5 miljoen euro (-3,4%). Daarmee is Lidl de derde adverteerder van het land na Albert Heijn (139,6 miljoen euro, -6,5%) en Kruidvat (114,4 miljoen euro, +10,5%) - bron: Merken100 Rapport 2024, cijfers Nielsen.
Laura Klaver, Head of Marketing Lidl: "We hebben een sterke mediapartner gevonden in Abovo Maxlead. Zij wisten ons tijdens de pitch te inspireren met strategische inzichten. Hun ondernemende mentaliteit en lef past perfect bij Lidl. We hebben er het volste vertrouwen in dat we samen een effectieve mediastrategie kunnen neerzetten. Met de keuze voor het nieuwe bureau komt een einde aan 17 mooie en succesvolle jaren met ZIGT waarvoor ik hen graag wil bedanken.”
Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: “Als Abovo Maxlead zijn wij liefhebbers van retail. De dynamiek is groot en als bureau moet je dus op scherp staan. Deze pitch heeft ons team in diverse fases uitgedaagd. Het is nu dus een trots gevoel om onderdeel te worden van #teamlidl. Samen gaan wij de mouwen opstropen en aan de bak.’’
Vanaf 1 januari 2025 komt er een einde aan een langdurige samenwerking tussen Lidl en ZIGT.
Arjan Pomper, CEO ZIGT Nederland a.i.: “ZIGT is trots op de groei die Lidl in de afgelopen zeventien jaar heeft doorgemaakt en kijkt met tevredenheid terug op gezamenlijke successen. Wij bedanken Lidl voor de prettige samenwerking en het vertrouwen dat zij in ons hebben gesteld. Wij wensen Lidl veel succes met toekomstige projecten en dragen de komende tijd over aan Abovo Maxlead.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Abovo Maxlead jaagt op groei
De opposites attract-methode voor Total Video
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Junior Out of Home Consultant
Genomineerden voor de AMMA Awards 2025 bekend
Meeste new business in 2024 voor Abovo Maxlead: €114 miljoen
Gepubliceerd door: Saskia van Weert