Jutta Leerdam ambassadeur van Odido en TeamNL

Odido, partner van TeamNL, kondigt een samenwerking aan met schaatsster Jutta Leerdam. Vanaf dit seizoen staat het Odido-logo op het zwarte wedstrijdpak van Leerdam en op het internationale wedstrijdpak van TeamNL. De samenwerking richt zich niet alleen op sportieve prestaties, maar ook op het inspireren van anderen om hun eigen pad te volgen.

Een bewuste keuze voor eigen koers

In mei 2024 besloot Jutta Leerdam terug te keren naar coach Kosta Poltavets, met wie ze eerder de wereldtitel op de 1.000 meter behaalde. Daarmee koos ze bewust voor een vertrouwde werkwijze en het team dat haar sterker maakt. Die keuze past bij de boodschap van Odido, dat eerder vergelijkbare thema’s belichtte in campagnes met atleet Sifan Hassan.

Søren Abildgaard, CEO van Odido: "Bij Odido kijken we naar de menselijke kant van sport, omdat wij geloven in de kracht van verbinding. Jutta durft anders te denken, niet omdat het moet, maar omdat ze bewust kiest voor mensen die echt voor haar gaan en haar beter maken. Mensen die hun eigen pad kiezen en met hun hoofd boven het maaiveld uitsteken, verdienen juist maximale support. Daarom staan we achter Jutta en heel TeamNL."

Kwetsbaarheid als kracht

Jutta Leerdam laat zich niet alleen op het ijs zien. Ze spreekt openlijk over onderwerpen die in de topsport vaak onbesproken blijven, zoals de invloed van menstruatie en gewicht op prestaties. Door kwetsbaarheid te tonen, wil ze bijdragen aan een gezondere sportcultuur waarin ruimte is voor authenticiteit en mentale kracht.

Jutta Leerdam: "Door de mensen die achter mij staan, kan ik de keuzes maken die mij beter maken in wat ik doe en kan. Dat is ook precies waar deze samenwerking met Odido voor staat; de kracht van de verbinding. Het verwarmt mijn hart als mensen inspiratie halen uit mijn verhaal. Dat mensen hun eigen pad durven te volgen en zien dat het ook anders kan. Ik vind het mooi dat Odido hier ook volledig achter staat."

Het kan ook zo

Voor Odido symboliseert Leerdam de merkgedachte Het kan ook zo: de overtuiging dat vooruitgang begint bij het vertrouwen in jezelf en het kiezen van je eigen route. De samenwerking krijgt de komende maanden vervolg met campagnes en verhalen waarin Odido en Leerdam samen anderen willen inspireren om trouw te blijven aan hun eigen koers.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

PostNL en SuperRebel zetten klachten om in complimenten

20-10-2025 | 15:41:00
PostNL werkt met SuperRebel aan een social-aanpak die klachten omzet in waardering.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Britse IPA: Influencers genereren de hoogste langetermijn-ROI

10-10-2025 | 16:45:00
Volgens een onderzoek van het Britse Institute of Practitioners in Advertisers (IPA) levert influencer marketing commerciële rendementen die vergelijkbaar zijn met andere mediakanalen op korte termijn, en presteert aanzienlijk sterker na verloop van tijd

Familie en vrienden beïnvloeden aankopen meer dan influencers

10-10-2025 | 09:29:33
Familie en vrienden blijken een grotere invloed te hebben op de financiële keuzes van Nederlanders. Dat blijkt uit onderzoek van Riverty
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.