Jongeren uit Liendert delen hun boodschap met de wijk via buitenreclame van Global

In de wijk Liendert in Amersfoort is op 31 oktober een initiatief van start gegaan: Stem van de Straat. Dit project, ontwikkeld door Global Media & Entertainment vanuit hun goede doel Global Make Some Noise, biedt jongeren een platform om hun stem te laten horen via buitenreclame. Voor de eerste editie in Liendert werkte Global samen met de gemeente Amersfoort, Indebuurt033, buurthuis De Groene Stee en natuurlijk jongeren uit de wijk.

Twaalf jongeren tussen de 10 en 16 jaar werkten tijdens een creatieve workshop in buurthuis De Groene Stee aan een zelfontworpen poster. Deze poster werd na de workshop gerealiseerd en in de bushokjes van de wijk Liendert gehangen.

Mathijs Pattinama, creatief marketeer bij Global Media & Entertainment: "Buitenreclame is een medium dat letterlijk midden in de samenleving staat. Met Stem van de Straat willen we laten zien dat het niet alleen geschikt is voor commerciële boodschappen, maar ook voor maatschappelijke impact. Door jongeren de kans te geven hun boodschap met de buurt te delen, dragen we bij aan verbinding in de wijk en geven we deze jongeren een stukje zichtbaarheid."

Ben van Koningsveld, wethouder gemeente Amersfoort: “Jonge mensen zijn letterlijk de toekomst van Amersfoort. Zo vroeg mogelijk een stem geven aan de nieuwe generaties betaalt zich uit in een stad waar zij zich ook echt onderdeel van voelen. Daarom hebben we sinds kort ook een jongerenraad in Amersfoort.

Een stem voor jongeren in Liendert

De jongeren werkten samen aan een abri-poster met een boodschap die zij zelf belangrijk vinden. Tijdens de workshop leerden ze de basisprincipes van buitenreclame en kregen ze begeleiding om hun ideeën om te zetten in impactvolle posters. De posters waren na de workshop een week lang te zien op zeven locaties in Liendert.

Aissa el Bouzidi, Jongerenwerker bij Indebuurt033: '’Een project als Stem van de Straat geeft jongeren een stem in het besluitvormingsproces van hun wijk. Hierdoor voelen ze zich meer verantwoordelijk, wat leidt tot meer respect voor hun omgeving en betere onderlinge relaties. Bovendien biedt het hun de kans om belangrijke vaardigheden, zoals samenwerken en communiceren, verder te ontwikkelen.’’

Jane Mateika, beleidsregisseur gemeente Amersfoort: “Stem van de Straat is een hele laagdrempelige, creatieve en vooral leuke manier voor jongeren om hun mening te uiten.”

Een bredere ambitie

Stem van de Straat is onderdeel van het liefdadigheidsinitiatief Global Make Some Noise. Via dit goede doel ondersteunt Global lokale initiatieven die zich richten op gezinnen en jeugd in Nederland. Dit project in Amersfoort was de aftrap, maar Global streeft ernaar dit concept uit te rollen in andere gemeenten waar zij concessiehouder zijn.

www.global.com

www.indebuurt033.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Mathijs Pattinama: Creativiteit cruciaal bij OOH-campagnes

23-10-2025 | 10:21:07
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Mathijs Pattinama, Creative Marketeer bij Global.

Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025

15-10-2025 | 12:20:00
In het OOH-trendrapport 2025 worden de belangrijkste ontwikkelingen binnen de Out-of-Home-sector voor het komende jaar uiteengezet.

Buitenreclame versterkt mediamix en voegt bereik toe

03-10-2025 | 09:40:00
Terwijl jonge doelgroepen massaal verschuiven naar on-demand video en social content, daalt het bereik van lineaire tv.

Siebe-Geert de Boer & Coen Kempen: (D)OOH is uitstekend meetbaar

18-09-2025 | 08:44:00
Buitenreclame wordt vaak nog beoordeeld op basis van herkenning, maar dat doet het medium tekort.

Guy Grimmelt: Met Digital Out-of-Home kun je al net zo goed targetten als online

15-09-2025 | 10:33:00
Guy Grimmelt (Global): Op het gebied van data en technologie zien we dat er nog veel winst te behalen is


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.