Joe Public start Joe Live met Marcel Surendonk

Joe Public lanceert het label: Joe Live. Het bureau richt zich op sponsoring en activaties van live events zoals festivals en sportevenementen. Marcel Surendonk is aangesteld als Head of Joe Live.

Surendonk werkte de afgelopen 18 jaar als Head of Brand Partnerships bij MOJO/Live Nation, waar hij verantwoordelijk was voor sponsorovereenkomsten en activaties van merken als Rabobank, Nationale-Nederlanden, Heineken, Coca-Cola en KPN. Onder zijn leiding ontstonden prijswinnende projecten zoals de Miele Powerwash en Rabobank Brasserie 2050. Ook deed hij ervaring op met Ticket Access-samenwerkingen met partners als American Express, Mastercard en VodafoneZiggo.

Focus op sponsorstrategie en activatie

Joe Live ondersteunt adverteerders bij sponsorbeleid op zowel strategisch als creatief niveau. Het team bestaat uit creatie, strategie en accounthandling en werkt niet alleen voor klanten van Joe Public en Springbok, maar ook als zelfstandige entiteit voor andere adverteerders.

Marcel Surendonk: "Ik heb goed nagedacht over de volgende stap in mijn carrière en voel me het beste in een creatieve omgeving waar ik mijn passie voor merken, muziek en sport kan combineren met de kracht van brand experience concepten. Met Joe Live willen we een bureau neerzetten dat adverteerders helpt aan een duidelijke sponsorstrategie, de juiste activaties én aan het groter maken van die activaties met campagnes en socialmediaconcepten. Te vaak heb ik activaties gezien die teveel op zichzelf stonden, terwijl je juist nu meer kunt halen uit een activatie door slim (social) mee te denken."

Meer halen uit sponsoring

Ook binnen Joe Public wordt de komst van Joe Live gezien als een uitbreiding van het aanbod.

Sanne Tolsma, Managing Director van Joe Public: "Met Joe Live zetten we iets neer dat de markt nog niet kent: de strategische en creatieve kracht van een reclamebureau, verbonden met de energie van sponsoring en activatie. Er bestaan wel sportsponsoringbureaus en bureaus die losse activaties bedenken, maar juist deze combinatie bestond nog niet. Daardoor kunnen merken meer waarde uit hun sponsoring en activatie halen. Met Marcel aan boord hebben we zowel de ambitie als de ervaring om hier iets groots van te maken."

www.joepublic.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Joe Public ontwikkelt ALDI-commercial met teaser Andy van der Meijde

01-12-2025 | 13:19:00
Joe Public die de ALDI-kerstcommercial heeft ontwikkeld, kondigt een teaser aan met voetballer Andy van der Meijde en zijn vrouw Melisa Schaufeli

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

Joe Public wint pitch Van Geloven

21-11-2025 | 14:22:00
Joe Public heeft de in oktober uitgezette pitch van Van Geloven gewonnen. Daarmee neemt Van Geloven na vele jaren afscheid van Alfred als creatief bureau
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.