Jeena van der Heul, Clemmentijn Treinen, Boris Nihom en Tristan Albers bestuursleden VIA

Brancheplatform VIA maakt vier bestuursleden bekend die tijdens de ALV op 20 november 2024 aan de leden gepresenteerd worden. De vernieuwing is het gevolg van het aankomende vertrek van de bestuursleden Diana van Roest, Gijs de Bruijn, Joris Lak en Renee van den Oetelaar, die ruim drie jaar actief een bijdrage aan het bestuur hebben geleverd.

Nog meer kennis over media, data, creatie en tech

De bestuursleden – Jeena van der Heul, Boris Nihom (Dentsu Creative Amsterdam), Clemmentijn Treinen (Microsoft Advertising) en Tristan Albers (GoSpooky) – zullen zich richten op drie belangrijke thema's: talent, visie en innovatie.

Rik Ledder, voorzitter van VIA: "Met het nieuwe bestuur hebben we een framework gedefinieerd van de topdomeinen waarop we de markt willen ondersteunen: data, creatie, media, technologie, visie en innovatie. De kennis en ervaring van de nieuwe bestuursleden is enorm; zij begrijpen als geen ander welke uitdagingen organisaties momenteel tegenkomen in de digitale transformatie en de veranderingen in de markt. Achter de schermen van VIA zijn ze al enige tijd actief om de overdracht van de vertrekkende bestuursleden soepel te laten verlopen. Ik ben ervan overtuigd dat hun komst zal leiden tot nieuwe inzichten en oplossingen die fundamentele verbeteringen voor de sector zullen brengen." 

Portefeuilles zijn verdeeld

Het framework van de belangrijkste domeinen waarop VIA de branche wil ondersteunen, is ook zichtbaar in de portefeuilles die onder de nieuwe en de zittende bestuursleden zijn verdeeld. Samenstelling van het VIA-bestuur na goedkeuring van de ALV:

  • Voorzitter: Rik Ledder
  • Vicevoorzitter: Maiko Valentijn
  • Secretaris: Sonja Vroling
  • Penningmeester: Dorine van Mullem
  • Portefeuille Visie: Boris Nihom
  • Portefeuille Talent: Eva van Heuven, Clemmentijn Treinen
  • Portefeuille Mens: Atva van Zanten, Mèlanie Bosveld
  • Portefeuille Data, Tech & Privacy: Willem van der Weide
  • Portefeuille Innovatie: Jeena van der Heul, Yvonne Prins
  • Portefeuille Ondernemerschap: Brian Hirman, Charley Peereboom
  • Algemeen bestuurslid: Tristan Albers

Vacatures voor het bestuur van VIA

Met de komst van vier nieuwe bestuursleden is de zoektocht van VIA nog niet voltooid. Het brancheplatform is op zoek naar meer nieuwe bestuursleden. Er is specifiek behoefte aan expertise binnen de portefeuilles Visie, Innovatie, en Data, Tech & Legal. Geïnteresseerden worden uitgenodigd om de vacatures te bekijken op de vacaturepagina van VIA.

www.vianederland.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Brancheorganisaties ondertekenen Pitchcode 2025

30-09-2025 | 09:00:00
Het is de eerste keer dat brancheorganisaties gezamenlijk de regels onderschrijven die in de code zijn vastgelegd.

Vandaag is de laatste dag om cases in te zenden voor de Content Marketing Awards 2024

13-09-2025 | 10:20:49
Niets te doen in de nazomer? Natuurlijk wel! Leuk hoor! Cases schrijven voor de Content Marketing Awards 2024

VIA Benchmark: Nederlandse bureaus kampen met lage marges

10-09-2025 | 15:16:50
De jaarlijkse VIA Benchmark laat zien dat Nederlandse marketing-, reclame- en mediabureaus onder toenemende financiële druk staan

VIA en MAD MOJO lanceren Cannes Off The Grid

15-05-2025 | 14:29:30
Inhoudelijk alternatief programma tijdens Cannes Lions zonder festivalpas.

Digitale advertentiemarkt groeit naar 4,1 miljard euro

17-04-2025 | 13:58:00
De stijging betekent een verdubbeling van het groeipercentage ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study 2024, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van VIA.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.