Inschrijving DDMA Experimentation Heroes 2024 geopend

Op donderdag 7 november wordt het beste werk in experimentation en optimisation bekroond tijdens DDMA Experimentation Heroes 2024. Ambitieuze experimentation-specialisten kunnen vanaf nu een case indienen in drie categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web (nieuwe categorie). Daarnaast wordt de Lindeboom-prijs uitgereikt aan een niet-genomineerde inzending met veel potentie voor de toekomst. De inschrijfperiode sluit op 20 september. Dien je case in via: experimentationheroes.com.

DDMA Experimentation Heroes: het programma

Het programma van DDMA Experimentation Heroes is opgedeeld in drie verschillende zalen, elk met een eigen hoofdthema. Bezoekers hebben nu de mogelijkheid om te kiezen welke case hen het meest interesseert en zich daarin te verdiepen. Het event is volledig Engelstalig is. 

Nieuwe categorie: Beyond Web

De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, de initiator van Experimentation Heroes heeft de categorieën dit jaar weer goed onder de loep genomen. De categorie Omnichannel gaat verder onder de naam Beyond Web. Inhoudelijk blijft deze categorie nagenoeg hetzelfde en draait primair om experimenten met als doel om een brede funnel richting en op een website te optimaliseren.
 
De jury kijkt hier vooral naar elementen als Open Rate, Return On Advertising Spend (ROAS), Click to Open Rate (COTR), Foot Traffic en thema's als off/online-combinatie en kanaalexperimenten. De categorie richt zich daarmee op experimenten die verder gaan dan alleen web. Denk bijvoorbeeld aan experimenten die buiten de online funnel starten of eindigen, van billboard tot landingspagina en andersom. Daarnaast is effectiviteit van de creatieve uiting en/of het type media dat gebruikt is om succes te bereiken belangrijk.

De jury en winnaars vorig jaar

De jury van DDMA Experimentation Heroes bestaat dit jaar uit vier experts uit het veld: Lucia van de Brink (Increase Conversion Rate.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com) en Arnout van Scherpenzeel (The Sharing Group). Ook dit jaar buigt de jury zich over alle fases van het optimalisatieproces van de ingezonden cases, van beginsituatie en hypothese tot de daadwerkelijke test en de behaalde resultaten. Afgelopen jaar kwamen PostNL (Conversie), TomTom (Experimentation Culture), DELTA Fiber (Omnichannel) als winnaars uit de bus.

Tickets zijn verkrijgbaar via: experimentationheroes.com.

www.experimentationheroes.com

www.ddma.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

DDMA Benchmark 2025: conversie keert terug in social ads

05-11-2025 | 14:14:38
De derde editie van het onderzoek toont dat Nederlandse adverteerders weer sterker inzetten op conversie en een bredere mix van socialmediaplatformen.

Brancheorganisaties ondertekenen Pitchcode 2025

30-09-2025 | 09:00:00
Het is de eerste keer dat brancheorganisaties gezamenlijk de regels onderschrijven die in de code zijn vastgelegd.

DDMA benoemt Annemarie Nijhoff tot bestuurslid

28-08-2025 | 15:09:00
Annemarie Nijhoff treedt per direct toe tot het bestuur van DDMA en service en neemt de portefeuille Legal op zich

DDMA-whitepaper over post als marketingkanaal

27-05-2025 | 16:50:00
DDMA heeft een whitepaper gepubliceerd waarin het het volledige proces van postcampagnes inzichtelijk maakt.

Influencerregels.com vernieuwt e-learning

22-04-2025 | 12:17:13
Influencerregels.com heeft een vernieuwde versie gelanceerd van de e-learning voor het certificeringsprogramma Certified by influencerregels.com.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.