ING en Mastercard introduceren Touch Card voor klanten met visuele beperking

ING en Mastercard introduceren Touch Card: een creditcard met een hoekige inkeping. Die is voelbaar anders dan de ronde kaartinkeping die ING in 2020 introduceerde. Deze aanpassing helpt klanten met een visuele beperking onderscheid te maken tussen verschillende betaalkaarten. Betaalpassen houden de ronde inkeping, creditcards krijgen vanaf vandaag een hoekige inkeping. In Nederland is ING de eerste bank die dit aanbiedt. Mastercard streeft met deze introductie naar een wereldwijde standaard.

Touch Card is ontworpen om tijdens het betalen de onafhankelijkheid te vergroten voor mensen met een visuele beperking. In Nederland hebben 300.000 mensen een visuele beperking. Mastercards Touch Card is internationaal uitgebreid getest en goedgekeurd.

Monique Verboeket, projectleider digitale toegankelijkheid en betalingsverkeer bij de Oogvereniging: "De Oogvereniging in Nederland is blij met deze ontwikkeling. Door deinkeping is snel duidelijk wat het goede pasje is en hoe hij bij een pin- of betaalautomaat gebruikt moet worden. De Oogvereniging streeft naar een samenleving waarin mensen, die slechtziend of blind zijn, zelfstandig kunnen meedoen. De Touch Card brengt ons weer een stapje dichter bij dit doel."

Guido Bosch, Head of Private Individuals bij ING Nederland: "We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening toegankelijk is voor iedereen, dus ook voor klanten met een visuele beperking. Een klein hoekje uit onze creditcard dat anders is dan de ronde inkeping in onze betaalpas, maakt een groot verschil. Deze toepassing past in ons streven om toegankelijkheid steeds verder te verbeteren."

Jan-Willem van der Schoot, Country Manager Mastercard Nederland: "Financiële inclusie en toegankelijkheid zijn voor ons een essentieel onderdeel in alles wat we doen. We zijn daarom trots dat we deze nieuwe wereldwijde standaard in betaalkaarten samen met ING in Nederland introduceren."

Vanaf maandag 4 maart ontvangen particuliere en zakelijke klanten van ING een creditcard met hoekige inkeping, als ze een creditcard aanvragen. Gefaseerd zullen alle klanten van ING een creditcard met hoekige inkeping ontvangen. Ze hoeven daar zelf niets voor te doen.

www.ing.nl

www.mastercard.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING

10-06-2025 | 15:22:46
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne Van dromen naar doelen, een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.

ING benoemt Feyza Tamer tot directeur marketing Nederland

21-05-2025 | 09:17:00
Zij combineert deze functie met haar rol als Head of Global Brand & Marketing bij ING Groep.

TBWA\NEBOKO en ING lanceren merkcampagne

04-03-2025 | 10:08:00
ING introduceert een campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken

[Marketing Report Cannes 2024] Linda de Graaff over The Family

20-06-2024 | 14:58:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.