In memoriam Ton Boom

Ton Boom is overleden. Niet veel mensen in ons vak zullen deze oud-medewerker van Nederlands MediaNetwerk en later Marketing Report hebben gekend.

Maar die mensen die hem kenden, zullen vertellen dat het een markante man was.

Ton was redacteur en social media manager. Hij deed zijn werk op de achtergrond - je zag hem nooit bij congressen, op feestjes of bij awardshows.

Ton begon zijn carrière bij Marketing Report ietwat atypisch na zijn 65ste en zou tot na zijn 70ste bij Marketing Report betrokken blijven.

Daarnaast was hij een belangrijk adviseur in de beginjaren, toen ik nog vaak geen idee had wat te doen.

Mooi moment om te vertellen dat het jaar dat ik columnist was bij Panorama, ik al mijn columns schreef samen met Ton.

Hij was een begenadigd stylist die de columns een ziel gaf en van een glimlach een schaterlach maakte.

Maar bovenal was Ton mijn vriend.

Ik mis hem.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

The Invaders en Helpwanted samen tegen online haat in gaming

08-07-2025 | 16:07:15
De campagne Love to End the Hate Game bracht prominente Nederlandse streamers samen om het onderwerp bespreekbaar te maken.

Hotel L’Amour ontwikkelt zomercampagne Jumbo met Jan Smit

08-07-2025 | 15:41:00
In de campagne staat Jan Smit centraal, die het ontspannen zomergevoel viert met vrienden en familie.

N=5 ontwikkelt Stats for Equality-campagne voor PwC

08-07-2025 | 15:20:12
Met realtime data en statistieken wil het bedrijf, samen met reclamebureau N=5, hardnekkige vooroordelen in het vrouwenvoetbal doorbreken.

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.

Anne-Marie Twigge: Gen Z wil voelen, niet scrollen

08-07-2025 | 10:30:00
In 2025 is IRL (In Real Life) het nieuwe premium en merken die dat snappen, bouwen geen campagnes maar cultmomenten.

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.