Happy Horizon ontwikkelt studiekeuzetool voor Rijn IJssel

Happy Horizon Arnhem heeft voor onderwijsinstelling Rijn IJssel een interactieve swipetool ontwikkeld die jongeren ondersteunt bij het kiezen van een studie. De tool wordt onder meer gepromoot via TikTok, Snapchat, Meta en Google Display en leverde in korte tijd honderden leads op.

Gebruikers beantwoorden stellingen en ontvangen op basis daarvan per e-mail een persoonlijke uitslag met toelichting en links naar relevante informatie op de website van Rijn IJssel. De tool stimuleert ook het bezoeken van open dagen.

Ondersteuning bij studiekeuze

De tool is ontwikkeld om studiekiezers op een toegankelijke manier inzicht te geven in passende studierichtingen. Volgens Rijn IJssel draagt dit bij aan betere keuzes en het voorkomen van uitval.

Maartje Bressers van Rijn IJssel: "Wat deze tool zo waardevol maakt, is dat hij niet alleen veel studiekiezers oplevert in korte tijd, maar óók leuk is om te doen. En dat is belangrijk, want een studiekeuze maken is voor veel jongeren best lastig of zelfs stressvol. Door op een toegankelijke manier goede informatie te bieden, helpen we jongeren écht verder. En dat zorgt voor positieve maatschappelijke impact."

Van idee tot uitvoering

Binnen Happy Horizon Arnhem werkten meerdere teams samen aan het project. Zowel vanuit strategie, conceptontwikkeling en campagne als vanuit techniek werd gebouwd aan de tool. Ook adviseerde het bureau over de opvolging van gegenereerde leads.

De promotiecampagne verliep via verschillende socialmediakanalen, met als doel een snelle en gerichte bereik van de doelgroep. Rijn IJssel beheert zelf de e-mailopvolging.

Campagne blijft actief

De campagne sluit aan bij de ambitie om voortijdig schoolverlaten tegen te gaan. Rijn IJssel wil de tool dan ook blijven inzetten en actualiseren.

De tool is toegankelijk via studiekeuze.rijnijssel.nl.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet

05-09-2025 | 09:37:00
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI

Happy Horizon kiest Ubbo Maagdenberg als topman

01-09-2025 | 07:00:00
Per 1 september 2025 is Ubbo Maagdenberg benoemd tot CEO van bureaugroep Happy Horizon. Hij volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op

Happy Horizon kansrijk bij Digital Impact Awards

30-07-2025 | 11:19:00
Happy Horizon is genomineerd voor twaalf Digital Impact Awards. De bureaugroep viel vorig jaar al vier keer in de prijzen.

Heidi Anthonis: Klantactivatie blijft onze kern

11-06-2025 | 08:45:27
In het gesprek met Bas Vlugt ging zij in op de rol van data in marketing, het belang van klantactivatie

Campagne Cent Pur Cent richt zich op huid(on)zekerheden

22-04-2025 | 10:14:53
Cent Pur Cent zet in een campagne mensen met verschillende huidtypen, leeftijden en achtergronden centraal.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.

Roorda ontwikkelt campagne rond intellectueel eigendom

22-09-2025 | 12:08:23
Vijf publieke organisaties uit België en Nederland zijn gestart met een campagne die ondernemers bewust maakt van de waarde van intellectueel eigendom.

The Family en Chiesi lanceren campagne Het geluid van COPD

22-09-2025 | 09:40:00
Met een publiekscampagne willen The Family en Chiesi duidelijk maken wat de impact is van de longziekte COPD.

Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première

22-09-2025 | 09:03:00
Met de Kerstreclame Première wil Ster een feestelijk startpunt creëren voor de kerstcampagneperiode.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.