Happy Horizon ontwikkelt studiekeuzetool voor Rijn IJssel

Happy Horizon Arnhem heeft voor onderwijsinstelling Rijn IJssel een interactieve swipetool ontwikkeld die jongeren ondersteunt bij het kiezen van een studie. De tool wordt onder meer gepromoot via TikTok, Snapchat, Meta en Google Display en leverde in korte tijd honderden leads op.

Gebruikers beantwoorden stellingen en ontvangen op basis daarvan per e-mail een persoonlijke uitslag met toelichting en links naar relevante informatie op de website van Rijn IJssel. De tool stimuleert ook het bezoeken van open dagen.

Ondersteuning bij studiekeuze

De tool is ontwikkeld om studiekiezers op een toegankelijke manier inzicht te geven in passende studierichtingen. Volgens Rijn IJssel draagt dit bij aan betere keuzes en het voorkomen van uitval.

Maartje Bressers van Rijn IJssel: "Wat deze tool zo waardevol maakt, is dat hij niet alleen veel studiekiezers oplevert in korte tijd, maar óók leuk is om te doen. En dat is belangrijk, want een studiekeuze maken is voor veel jongeren best lastig of zelfs stressvol. Door op een toegankelijke manier goede informatie te bieden, helpen we jongeren écht verder. En dat zorgt voor positieve maatschappelijke impact."

Van idee tot uitvoering

Binnen Happy Horizon Arnhem werkten meerdere teams samen aan het project. Zowel vanuit strategie, conceptontwikkeling en campagne als vanuit techniek werd gebouwd aan de tool. Ook adviseerde het bureau over de opvolging van gegenereerde leads.

De promotiecampagne verliep via verschillende socialmediakanalen, met als doel een snelle en gerichte bereik van de doelgroep. Rijn IJssel beheert zelf de e-mailopvolging.

Campagne blijft actief

De campagne sluit aan bij de ambitie om voortijdig schoolverlaten tegen te gaan. Rijn IJssel wil de tool dan ook blijven inzetten en actualiseren.

De tool is toegankelijk via studiekeuze.rijnijssel.nl.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

Twaalf awards voor Happy Horizon bij Digital Impact Awards

20-10-2025 | 15:50:11
De Nederlandse bureaugroep, met in totaal twaalf nominaties, wist ze allemaal te verzilveren.

Martin Verdult wordt COO van Happy Horizon

24-09-2025 | 09:30:00
Met zijn internationale ervaring bij bureaus als Monks, Ogilvy en Lost Boys brengt hij expertise in operatie, cultuur en groei mee

Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet

05-09-2025 | 09:37:00
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI

Happy Horizon kiest Ubbo Maagdenberg als topman

01-09-2025 | 07:00:00
Per 1 september 2025 is Ubbo Maagdenberg benoemd tot CEO van bureaugroep Happy Horizon. Hij volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.