Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen. Happiness Amsterdam en Fitzroy werden beide erkend voor hun werk tijdens de awardshow, onderdeel van ADCE Creative Week.

Happiness Amsterdam ontving Silver in Integrated Campaigns for Commercial Brands en kreeg daarnaast de Green Star Award voor Nothing as lovely as another child's toy voor Marktplaats. Deze prijs gaat naar werk dat bijdraagt aan duurzaamheid, circulariteit en milieubewustzijn.

Gold voor Fitzroy met ANWB Private Lease

Fitzroy, onderdeel van United Playgrounds, won Gold in Branded Content voor Racing Offers voor ANWB Private Lease. De jury prees de manier waarop content, merk en doelgroep samenkwamen in de campagne.

ADCE jury en inzendingen uit heel Europa

De Art Directors Club of Europe verenigt 24 Europese creatieve verenigingen en maakt deel uit van The One Club for Creativity. Het jaarlijkse festival ADCE Creative Week vond plaats in DHub in Barcelona en omvatte onder meer portfolio reviews en een AI Creative Summit, en werd afgesloten met de 2025 ADCN Awards Show.

De 2025-jury bestond uit 60 creatieve professionals uit 22 landen. Na een virtuele beoordelingsronde kwam de jury op 18 en 19 november in Barcelona bijeen om de beste inzendingen te bespreken. Dit jaar werden 653 inzendingen uit 25 landen ingestuurd. Daarvan werden 133 werken genomineerd, en 32 Gold-, 58 Silver- en 92 Bronze-awards toegekend, naast vier speciale prijzen.

Grand Prix naar Birds Never Forget To Fly

De Grand Prix ging naar Birds Never Forget To Fly van Playmakers uit Tbilisi voor PSP. De campagne maakte de politieke situatie in Georgië zichtbaar met een film die volledig vanuit de gevangenis werd geregisseerd en verteld. Ondanks beperkingen en een verbod op pro-regeringszenders bereikte de film meer dan tien miljoen kijkers, ontketende hij een landelijk debat en groeide hij uit tot een symbool van vrijheid en veerkracht. PSP publiceerde de film bewust op Onafhankelijkheidsdag als duidelijk statement voor vrijheid.

www.fitzroy.nl

www.happiness-anywhere.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub doet activatie met Marketing250

12-12-2025 | 15:06:00
Fightclub en Dutchfame hebben tijdens het M100 Event, dat op 3 december plaatsvond in theater PHIL Haarlem, een fan shop gebouwd.

Bronzen Euro Effie maakt Joe Public Belgium’s Most Effective Agency

11-12-2025 | 09:55:00
Joe Public heeft een Bronzen Euro Effie gewonnen voor de Stream Big-campagne van VTM GO in de Best of Europe-categorie.

Jade Kops in gesprek met Bas Smit tijdens het M100 Event 2025

08-12-2025 | 07:22:00
Jade Kops is uitgegroeid tot een aansprekende stem voor iedereen die leeft met kanker

Albert Heijn meest invloedrijke merk in Nederland

07-12-2025 | 12:51:00
Albert Heijn nummer 1 in de Merken500, new currency for brands
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.