Fitzroy overgenomen door United Playgrounds

United Playgrounds heeft het strategische creatieve bureau Fitzroy overgenomen. Fitzroy is het zevende bureau dat zich aansluit bij deze groep, waar eerder branding agency Verve, merknamen-bureau Globrands en digital commerce bureau De Nieuwe Zaak onderdeel van werden. Diederik Breijer en Standard Investment zijn de oprichters en belangrijkste investeerders van United Playground.

Met deze stap wil Fitzroy haar creativiteit nog meer aan technologie en digital commerce verbinden en oplossingen bieden die haar opdrachtgevers meer adaptable to change maken. De reden voor United Playgrounds om Fitzroy tot de groep te laten horen is volgens Diederik Breijer om creativiteit toe te voegen op de bestaande dienstverlening die de andere overgenomen bureaus bieden voor de klanten.Jur Baart, Marnix Tiggeloven en Mischa Schreuder worden met de overname partner, cq. minderheidsaandeelhouder van United Playgrounds.

Jur Baart, samen met Marnix Tiggeloven in 2007 de oprichtende eigenaren van Fitzroy waar Mischa Schreuder zich in 2021 bij aansloot: “In de afgelopen jaren hadden we de wind goed in onze zeilen. Maar we zien ook alle veranderingen die op onze opdrachtgevers en natuurlijk onszelf afkomen. De uitdagingen worden complexer en ondanks het feit dat we strategie, creatie en design goed op orde hebben, zullen we onszelf moeten verrijken met diepere kennis op het gebied van o.a. social, AI en digital/social commerce.

Wij dagen onze opdrachtgevers altijd uit, maar willen daarnaast zelf ook worden uitgedaagd. We wilden niet overgenomen worden door een internationaal netwerk. Maar juist opnieuw mee gaan bouwen aan een nieuw verhaal. Binnen United Playgrounds zitten al toonaangevende bureaus op hun specifieke domein en omdat de groep nog relatief jong is, is er veel ambitie om verder te groeien. En daar kunnen wij als Fitzroy sturend in worden. United Playgrounds voelde vanaf het eerste moment als familie. Dat vinden we ongelooflijk belangrijk.”

Diederik Breijer, CEO en oprichter/mede-eigenaar van United Playground: “Hier staat een man met een glimlach. We zijn enorm trots dat Fitzroy, een toonaangevend strategisch creatief bureau, zich bij ons aansluit. Vanaf het eerste moment voelde dit goed. Bij de start van United Playgrounds hebben we gezegd dat creativiteit een prominente plek in het hart van onze groep moet krijgen en met Fitzroy halen we de top in huis. Deze stap markeert een nieuwe fase in onze ambitieuze plannen, waar creativiteit en technologie samenkomen in onze oplossingen voor grote en opkomende merken. Onze positionering als ‘A playground for the remarkable’ is hiermee een flinke stap dichterbij gekomen."

Jur Baart, Marnix Tiggeloven en Mischa Schreuder zullen hun werkzaamheden voortzetten en blijven de directie van Fitzroy.

www.fitzroy.nl

www.unitedplaygrounds.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

Fitzroy ontwikkelt identiteit en communicatie voor Poows

06-10-2025 | 09:44:52
Poows richt zich op het toegankelijk maken van voedingssupplementen en dagelijkse medicijnen voor honden en katten.

Anne-Marie Twigge: Meer betekenis in een gebroken wereld

29-09-2025 | 13:02:15
Volgens Ipsos Global Trends 2025 daalde het optimisme over "jij en je familie" in één jaar met zeven punten.

Jur Baart: Zonder juniors hebben we straks geen seniors meer

25-09-2025 | 11:53:00
Ons vak zit in een stormachtige periode waarbij het steeds lastiger wordt voor net afgestudeerden om te starten bij een creatief strategisch bureau
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.