
Fightclub ontwikkelt AI-campagne FUSO
Vanaf 2025 worden zero-emissiezones geïntroduceerd en mogen bepaalde bestelbussen en vrachtwagens er niet meer in. Daarom introduceert FUSO de toekomstbestendige eCanter. In een campagne die met behulp van AI is ontwikkeld, benadrukt Fightclub dat je met de eCanter klaar bent voor de toekomst.
Voor ondernemers kan het huidige, dynamische politieke klimaat op het gebied van milieu soms best uitdagend zijn. Wat vast staat, is dat er vroeg of laat dingen gaan veranderen; de CO2 uitstoot in ons land moet omlaag. Het zit nu in de plannen om vanaf 2025 in ongeveer 16 steden zero-emissiezones te introduceren. De volledig elektrische, FUSO eCanter helpt ondernemers hun werkzaamheden volledig emissievrij uit te voeren.
Klaasje Bolderman, marketeer bij Daimler Truck Nederland B.V: "We zijn super tevreden met de creatieve campagne van Fightclub. Met deze campagne willen we de naamsbekendheid van de FUSO eCanter vergroten en de voordelen die deze truck biedt benadrukken."
Richard Hol, Creative Director Fightclub: "Wat de toekomst ook brengt, de eCanter houdt Nederlandse stadscentra bereikbaar. Die boodschap vonden we reusachtig inspirerend in een tijd waarin technologische ontwikkelingen zó snel gaan dat science fiction voor je het weet geen fictie meer is. De uitingen voor deze campagne hebben we ontwikkeld met AI. Elk beeld is een volstrekt unieke toekomstvisie op een Nederlandse stad en onderstreept de toekomstbestendigheid van de FUSO eCanter. Het concept leent zich er bovendien voor om hyperlokaal te worden ingezet. Verschillende steden in Nederland - Amsterdam, Utrecht, Nijmegen, Den Haag, Rotterdam en Groningen - krijgen hun eigen Digital Out of Home uitingen om lokale ondernemers erop te wijzen dat ze met deze truck tot lang na 2025 hun werk kunnen blijven doen. We gaan de doelgroep daarnaast gericht bereiken met een geo targeted campagne op Facebook en Instagram. Deze uitingen worden aangevuld met Google Display."
Credits:
Merk: FUSO (onderdeel Daimler Truck) | Marketeer Daimler Truck: Klaasje Bolderman | Creative Agency: Fightclub | Creative Director: Richard Hol | Creatives: Pieter van den Heuvel | Art Director: Marieke Roelofs | Designers: Martino Pelupessy en Marijn Verheijen | Client Manager: Renate Ekelhoff | Project Manager: Wieteke Gaykema
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Cees Faes: Go Ahead, Make My Day
Pim Smeets versterkt creatief team Fightclub in Breda
Hoe Trump de midlifecrisis behoorlijk in de wielen rijdt
Zeg dan niets: waarom blijven we ons kwellen met lege woorden?
[Column] Cees Faes: Krijg nou tieten!
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen