[Dutch PR Awards 2024] Soly: zonne-energie toegankelijk maken voor iedereen

Naam Case: Soly: zonne-energie toegankelijk maken voor iedereen | Inzender: Continews | Categorie: Tech

Kun jij jouw bureau introduceren?

Continews is een PR- en nieuwsbureau dat nieuws creëert voor bewezen duurzame merken, waardoor deze via media onder de aandacht komen van hun beoogde doelgroep(en). Wij werken met kleine tot grote organisaties die actief streven naar een aantoonbare positieve impact op hun omgeving. Continews werkt op abonnementsbasis en richt zich op het genereren van free publicity.

Wie was de opdrachtgever?

Soly (voorheen Enie.nl). Soly is een internationaal Clean Energy Tech bedrijf met als missie om zonne-energie voor iedereen beschikbaar te maken. Het bedrijf is opgericht in de zomer van 2013 door de broers Patrick en Milan van der Meulen. Geïnspireerd door de documentaire 'An Inconvenient Truth' van Al Gore besloten zij hun ondernemerschap in te zetten als kracht voor het goede. Soly is vandaag de dag een van de Europese marktleiders op het gebied van decentrale opwekking en opslag van energie middels zonnepanelen, batterijen en laadpalen. Het is uitgegroeid vanuit Nederland naar Zuid-Afrika, Duitsland, België, Spanje, Oostenrijk, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Inzichten en strategie

Onze 'always-on' strategie omvat proactieve en consistente monitoring van ontwikkelingen in de branche, maatschappij en politiek. Bij Soly koppelen wij deze ontwikkelingen aan journalisten, waarbij we nieuws creëren over trends, samenwerkingen, analyses van verkoop- en gebruikersdata, en marktonderzoek onder de doelgroep. Deze informatie bieden wij als bruikbare content direct aan binnen ons netwerk van journalisten. Zij gebruiken dit om content te produceren die relevant is voor de doelgroep van de opdrachtgever. Door maandelijks relevante en bruikbare content te delen met deze journalisten, worden wij een betrouwbare bron van informatie en kunnen we Soly voortdurend in de media krijgen.

De case

Op maandelijkse basis Soly structureel in de media laten verschijnen op basis van trends, samenwerkingen, analyses van verkoop- en gebruikersdata, en marktonderzoek onder de doelgroep. Wij zijn voortdurend in overleg met relevante journalisten over wat er speelt in de maatschappij, politiek en de markt van verduurzaming van woningen.

www.soly.nl

www.continews.nl

Dit is een inzending voor de Dutch PR Awards 2024.

Lees alles over de Dutch PR Awards 2024 en hoe in te sturen hier.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

AI van vandaag is de slechtste van je leven

07-11-2025 | 13:15:00
Tijdens de Dutch PR Awards 2025 houdt Bart Meerdink, directeur bij Beeckestijn Business School, een voordracht over de razendsnelle ontwikkeling van AI

Maarten Molenbeek (Douane Nederland) Woordvoerder van het jaar bij Dutch PR Awards 2025

28-10-2025 | 08:30:00
Maarten Molenbeek is uitgeroepen tot Woordvoerder van het Jaar bij de Dutch PR Awards 2025

Brand Potential wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:19:00
Dutch PR Awards 2025 - Brand Potential. Become a Lord or Lady with DFDS

TEAM LEWIS wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:15:00
Niets zo mooi als speelgoed van een ander

RAI wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:00:00
Van 7 tot en 11 mei vond in RAI Amsterdam het EASL-congres (European Association for the Study of the Liver) plaats
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.