[Dutch PR Awards 2024] Soly: zonne-energie toegankelijk maken voor iedereen

Naam Case: Soly: zonne-energie toegankelijk maken voor iedereen | Inzender: Continews | Categorie: Tech

Kun jij jouw bureau introduceren?

Continews is een PR- en nieuwsbureau dat nieuws creëert voor bewezen duurzame merken, waardoor deze via media onder de aandacht komen van hun beoogde doelgroep(en). Wij werken met kleine tot grote organisaties die actief streven naar een aantoonbare positieve impact op hun omgeving. Continews werkt op abonnementsbasis en richt zich op het genereren van free publicity.

Wie was de opdrachtgever?

Soly (voorheen Enie.nl). Soly is een internationaal Clean Energy Tech bedrijf met als missie om zonne-energie voor iedereen beschikbaar te maken. Het bedrijf is opgericht in de zomer van 2013 door de broers Patrick en Milan van der Meulen. Geïnspireerd door de documentaire 'An Inconvenient Truth' van Al Gore besloten zij hun ondernemerschap in te zetten als kracht voor het goede. Soly is vandaag de dag een van de Europese marktleiders op het gebied van decentrale opwekking en opslag van energie middels zonnepanelen, batterijen en laadpalen. Het is uitgegroeid vanuit Nederland naar Zuid-Afrika, Duitsland, België, Spanje, Oostenrijk, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Inzichten en strategie

Onze 'always-on' strategie omvat proactieve en consistente monitoring van ontwikkelingen in de branche, maatschappij en politiek. Bij Soly koppelen wij deze ontwikkelingen aan journalisten, waarbij we nieuws creëren over trends, samenwerkingen, analyses van verkoop- en gebruikersdata, en marktonderzoek onder de doelgroep. Deze informatie bieden wij als bruikbare content direct aan binnen ons netwerk van journalisten. Zij gebruiken dit om content te produceren die relevant is voor de doelgroep van de opdrachtgever. Door maandelijks relevante en bruikbare content te delen met deze journalisten, worden wij een betrouwbare bron van informatie en kunnen we Soly voortdurend in de media krijgen.

De case

Op maandelijkse basis Soly structureel in de media laten verschijnen op basis van trends, samenwerkingen, analyses van verkoop- en gebruikersdata, en marktonderzoek onder de doelgroep. Wij zijn voortdurend in overleg met relevante journalisten over wat er speelt in de maatschappij, politiek en de markt van verduurzaming van woningen.

www.soly.nl

www.continews.nl

Dit is een inzending voor de Dutch PR Awards 2024.

Lees alles over de Dutch PR Awards 2024 en hoe in te sturen hier.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

AI van vandaag is de slechtste van je leven

07-11-2025 | 13:15:00
Tijdens de Dutch PR Awards 2025 houdt Bart Meerdink, directeur bij Beeckestijn Business School, een voordracht over de razendsnelle ontwikkeling van AI

Maarten Molenbeek (Douane Nederland) Woordvoerder van het jaar bij Dutch PR Awards 2025

28-10-2025 | 08:30:00
Maarten Molenbeek is uitgeroepen tot Woordvoerder van het Jaar bij de Dutch PR Awards 2025

Brand Potential wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:19:00
Dutch PR Awards 2025 - Brand Potential. Become a Lord or Lady with DFDS

TEAM LEWIS wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:15:00
Niets zo mooi als speelgoed van een ander

RAI wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:00:00
Van 7 tot en 11 mei vond in RAI Amsterdam het EASL-congres (European Association for the Study of the Liver) plaats
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard

Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat

06-12-2025 | 01:04:00
Kruidvat lanceert een door Suit Rouge (een label van Hotel L’Amour) ontwikkelde kerstcampagne waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan

[Marketing Week] Bob Koigi: Ad-bestedingen schieten door 1 biljoen dollar

05-12-2025 | 09:58:31
Merken die investeren in resultaat, bewust innoveren en ontwerpen vóór het algoritme kunnen cultuur, aandacht en media omzetten in duurzaam voordeel.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.