[Dutch PR Awards 2024] Baltus Communications: City Breaks Press Event

Naam Case: City Breaks Press Event | Inzender: Baltus Communications 100% Travel PR | Categorie: Travel

Kun jij Baltus Communications 100% Travel PR introduceren?

Baltus Communications 100% Travel PR is opgericht in 2000 en actief in de reisbranche. Tot onze klantenportfolio behoren bestemmingen oa Formentera Tourism Board, Salzburgerland en hotels met als primair doel via earned media aandacht meer toeristen naar de desbetreffende bestemmingen te krijgen. Behalve het werken voor opdrachtgevers hebben wij ook onze eigen pr initiatieven geïntroduceerd zoals thematische pr events.

Wie was de opdrachtgever?

City Breaks Press event is een jaarlijks eigen initiatief sinds 2011. De City Breaks heeft ook 1x plaats gevonden in Londen en Parijs ism met onze internationale netwerk pr bureaus Travel Lifestyle Network. 

De briefing en de doelstellingen

Het City Breaks Press Event is een succesformule gebleken: “In één middag netwerken met een groot aantal city marketeers is voor print media en reis bloggers & reis influencers uitermate efficiënt, praktisch en effectief. En de deelnemende organisaties ontmoeten veel meer media dan wanneer zij in hun eentje een persworkshop zouden organiseren”. Op deze manier kunnen zij in contact komen met een door ons geaccrediteerd goed niveau van media bezoekers.

Inzichten en strategie

Als pr bureau merkten wij dat media aandacht voor wat kleinere steden vaak onderbelicht is terwijl daar veel verhalen zijn te halen. De budgetten van wat kleinere steden zijn meestal niet van dien aard om een pr bureau in te huren om hun stad goed neer te zetten. De achterliggende gedachten was niet ieder voor zich maar samenbundeling van de steden. Voor reis media is het ook vele malen interessanter om op één middag 15 verschillende steden te kunnen bezoeken in plaats van één.

Door deelname aan de City Breaks kunnen zij toch relevante mensen spreken en samenwerkingen opzetten wat resulteert in mooie exposure. Veel steden nemen ieder jaar weer opnieuw deel omdat zij erg tevreden zijn over de kwaliteit van bezoekers en de publicaties die erop volgen. Als sterkte punt noemen zij het feit dat wij het reis media landschap goed kennen en mee kunnen liften op het feit dat zich meerdere steden presenteren op één middag. Er komen gemiddeld tussen de 60 a 70 media bezoekers op de City Break Press Day. De deelnemende steden betalen aan ons een participatie fee voor media bezoekers is het gratis.

De case

City Breaks Press event is een one stop shop voor reis content makers. Het deelnemende toerismebureau van de stad heeft een tafel waar media bij kan aanzitten om zich te informeren en bespreken wat ze voor elkaar kunnen betekenen. Als organisator ontvangen wij de media en informeren hun over de deelnemende steden en geven sturing welke stad voor hun uitermate interessant zou kunnen zijn. Ieder jaar beginnen wij in het najaar met het wervingstraject van steden als de budgetten voor het jaar daarop worden vastgesteld. Het feit dat wij het ieder jaar organiseren pitchen wij een paar keer per jaar via social media en door middel van persoonlijk contact met ons media netwerk. De laatste City Break Press was op 25 april in Den Haag.

www.baltuscommunications.com

www.dutchpr-awards.nl

Dit is een inzending voor de Dutch PR Awards 2024.

Lees alles over de Dutch PR Awards 2024 en hoe in te sturen hier

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

AI van vandaag is de slechtste van je leven

07-11-2025 | 13:15:00
Tijdens de Dutch PR Awards 2025 houdt Bart Meerdink, directeur bij Beeckestijn Business School, een voordracht over de razendsnelle ontwikkeling van AI

Maarten Molenbeek (Douane Nederland) Woordvoerder van het jaar bij Dutch PR Awards 2025

28-10-2025 | 08:30:00
Maarten Molenbeek is uitgeroepen tot Woordvoerder van het Jaar bij de Dutch PR Awards 2025

Brand Potential wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:19:00
Dutch PR Awards 2025 - Brand Potential. Become a Lord or Lady with DFDS

TEAM LEWIS wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:15:00
Niets zo mooi als speelgoed van een ander

RAI wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:00:00
Van 7 tot en 11 mei vond in RAI Amsterdam het EASL-congres (European Association for the Study of the Liver) plaats
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard

Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat

06-12-2025 | 01:04:00
Kruidvat lanceert een door Suit Rouge (een label van Hotel L’Amour) ontwikkelde kerstcampagne waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan

[Marketing Week] Bob Koigi: Ad-bestedingen schieten door 1 biljoen dollar

05-12-2025 | 09:58:31
Merken die investeren in resultaat, bewust innoveren en ontwerpen vóór het algoritme kunnen cultuur, aandacht en media omzetten in duurzaam voordeel.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.