
DPG Media en Brand Metrics met realtime metingen voor connected tv
DPG Media en Brand Metrics hebben ten behoeve van connected tv-reclames op het (gratis) Vlaamse streamingplatform VTM Go een realtime metingsysteem geïntrodceerd.
Met een aangepaste uitbreiding binnen VAST (Video Ad Serving Template, een systeem voor reclame insertion) wordt de frequentie en het tijdstip van blootstelling aan de campagne gemeten en stuurt het vervolgens een vraag naar het connected tv-toestel van de gebruiker, die meteen kan reageren via de afstandsbediening.
Resultaten
Elke meting levert campagneresultaten op voor deze vier zaken: bekendheid, overweging, referentie en de intentie om actie te ondernemen. Mediabureaus en adverteerders kunnen deze data direct gebruiken. DPG Media wil de realtime metingen ook bij RTL Belgium en het (gratis) streamingplatform RTL Play introduceren in Franstalig België (DPG Media is voor 50 procent eigenaar van RTL Belgium).
Zoals bekend is DPG Media voornemens om ook RTL Nederland waaronder streamingplatform Videoland over te nemen; deze casus ligt nog ter beoordeling voor bij de ACM.
Anders Lithner, CEO van Brand Metrics: “Met meer dan 40.000 gemeten campagnes heeft Brand Metrics de impact van digitale reclame op merken keer op keer bewezen. We zijn verheugd om deze spannende samenwerking met DPG Media aan te kondigen. Omroepen en media-eigenaren kunnen nu CTV-campagnes rechtstreeks meten op devices, een belangrijke stap naar een transparanter, toegankelijker ecosysteem.”
Stefan Havik, Chief Digital Officer van DPG Media: “Connected TV combineert de impact van televisie met de precisie van digitale reclame. Met dit interactieve brand lift survey-product stelt DPG Media adverteerders en bureaus in staat om de impact van dit kanaal beter te begrijpen, voor meer verantwoordelijkheid op lange termijn.”
DPG Media en Brand Metrics zien erg veel toekomst in deze metingen, waarmee de effectiviteit van connected tv voortdurend wordt gemonitord en gerapporteerd aan de hand van business KPI's die in lijn liggen met de doelstellingen van marketeers, of dat nu het opbouwen van bekendheid, voorkeur of aankoopintentie is. Beide bedrijven zien deze lancering als startschot van een volgende fase van connected tv, waarbij adressability steeds meer beschikbaar zal worden voor campagnes van elke omvang.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
DPG Media deelt aandachtsscore voor advertenties kosteloos
Hoe speel je in op woonbehoeften van leeftijdsgroepen?
[Vacatures] DPG Media zoekt een Audience Activation Specialist
DPG Media versnelt inkoop met PMP Portal
[Vacatures] DPG Media zoekt een Verslaggever AD Haagsche Courant - Editie Delft
Gepubliceerd door: David de Jong