Dit zijn de nominaties voor de Audify Awards

Op vrijdag 4 oktober tijdens de Dag van de Audio worden de Audify Awards uitgereikt aan de beste audiocommercial en de meest invloedrijke audio-ambassadeur van het jaar. In totaal zijn tien genomineerden bekendgemaakt, vijf in elke categorie.

Genomineerden Beste Audiocommercial 2024

FrieslandCampina - Valess Net als kip

Bureaus: Joe Public Amsterdam, MacLoud, GroupM

Jurycommentaar: “Met een humoristische knipoog naar de 'duck test' valt deze commercial op door de overdrijving van wat het níet is, wat de luisteraar direct prikkelt."

Nederlandse Spoorwegen - Kom bij ons Topteam op de trein

Bureaus: TBWA, Mindshare

Jurycommentaar: “de radiocommercials hebben een vrolijke song in een crossmediale omgeving die ervoor zorgt dat deze NS-vacaturecampagne blijft hangen bij de luisteraar."

OHRA - Oh ooh

Bureaus: Joe Public Amsterdam, Public Audio, Mindshare

Jurycommentaar: “De verhalen van huisdieren in de problemen, gecombineerd met uitstekend sounddesign, maken deze commercial een herkenbare en effectieve boodschap voor huisdierenbezitters."

Initiatief Doemaarapart - Doe maar apart

Bureaus: Han Snel, Bobkommer Studio's, Zuiver

Jurycommentaar: “Het creatieve gebruik van het woord ‘apart’ en de sterke karakters zorgen ervoor dat deze campagne over het inleveren van elektronisch afval echt opvalt."

de VakantieDiscounter - Die snapt vakantie

Bureaus: INDIE, LEVALO, Stroom

Jurycommentaar: “Deze campagne speelt slim in op dagelijkse werk-geluiden die transformeren in vakantiegeluiden, wat de verbeelding van de luisteraar prikkelt en activeert.”

Genomineerden Audio-Ambassadeur 2024

Hanka de Bruin / Jacobs Douwe Egberts

Toelichting: Hanka versterkt de merkrijkheid door slimme audio-inzet bij zowel Douwe Egberts als Pickwick. Zij is een sterke pleitbezorger -op basis van resultaat- van de kracht van geluid.

Jeffrey Koen / dentsu

Toelichting: Jeffrey heeft binnen dentsu bewezen dat radio en audio cruciale onderdelen zijn van een mediaplan, ondersteund door uitgebreid onderzoek en sterke onderbouwing.

Postcode Loterij / Koen Coopmans

Toelichting: Koen heeft de Postcode Loterij getransformeerd tot een innovator in audio: gebruikmakend van zowel branded audio content als een sterke focus op addressable audioreclame.

Media Reverse / Femke van den Boomen, Sjors Kroon en Kelly de Heij

Toelichting: Dit team zet podcastreclame effectief in voor klanten zoals het Rode Kruis en Bruna, ondersteund door grondig onderzoek naar de impact van audio.

Pol Juffermans / Wavemaker

Toelichting: Pol is een drijvende kracht achter het gebruik van audioreclame in de FMCG-sector, waar audio nog vaak onderbenut blijft. Met succes voor de klant zet hij audio in voor deze grote merken en helpt hij ze in hun audio journey.

Jury en jurering

De vakjury voor de categorie Beste Audiocommercial bestaat uit: Susanne van Nierop (Adformatie), Kees Kroot (Soundcircus), Marcel Hartog (Joe Public), Jeroen de Bakker (Airborne), Maik Cox (AMP Amsterdam).

Voor de categorie Audio-Ambassadeur is de beoordeling gedaan door:

Dagmar Bakker (Ster), Edwin Koeners (Audiohuis), Rutger Praamstra (DPG Radio), Wolter Klinkert (Talpa Network).

Beide jury's hebben de inzendingen beoordeeld op creativiteit, impact, uniciteit en effectiviteit. Ook keken ze naar de manier waarop de campagnes opvallen in de huidige reclameblokken en welke innovatieve rol de genomineerden spelen in de audiomarkt.

www.audify.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

HappyLife en Megawatt lanceren essence-campagne

02-09-2025 | 14:53:55
Met een roze caravan en de slogan Make beauty fun trekt essence langs festivals en winkelcentra om bezoekers kennis te laten maken met de producten.

Megawatt realiseert festivalcampagne voor Heineken

12-08-2025 | 09:19:05
De strategie van Megawatt richt zich op het herontdekken van de authentieke Nederlandse bierbeleving, geïnspireerd op het klassieke brouwerijcafé.

[Vacatures] Megawatt zoekt een Promoter

23-07-2025 | 12:39:00
Megawatt is per direct op zoek naar Promoter - (Eindhoven)

[Vacatures] Megawatt zoekt een (Senior) Concept Creative

09-07-2025 | 11:47:00
Megawatt is per direct op zoek naar (Senior) Concept Creative - Eindhoven (32 - 40 uur)

Total Design herpositioneert Nierstichting

16-06-2025 | 15:22:40
De Nierstichting lanceert een campagne rond nierdonatie bij leven en presenteert tegelijkertijd een aangepaste merkidentiteit.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.