Derde Ster Gouden Loeki-kwartaalwinnaars van 2023 bekend
De kwartaalwinnaars van het derde kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze tien commercials maken kans op de prijs.
In alfabetische volgorde:
- Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Disney's Magische Kookboek bij Albert Heijn'
- Bol.com & DEPT met 'De winkel van laptop lovers'
- Dacia & Publicis met 'Alleen wat je echt nodig hebt'
- Heineken & LePub en Boomerang met 'Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt.'
- Het Vergeten Kind met 'Geen kind mag er alleen voor staan'
- KiKa & Joe Public met 'Laat kinderdromen uitkomen'
- McDonald's & TBWA\NEBOKO met 'De zomer is om te delen'
- Ministerie van VWS & Open Now met 'Een tegen eenzaamheid - verhuisd'
- Ministerie van VWS en Ministerie van JenV & D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO met 'Een onveilige thuissituatie doorbereken, begint met je zorgen bespreken'
Bekijk alle commercials hier.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Ster presenteert eerste Kerstreclame Première op primetime
Ster introduceert op zaterdag 6 december de Kerstreclame Première: een uitzending waarin de Nederlandse feestdagenreclames gebundeld worden
NPO: Draadstaal, Kassa, Flikken Rotterdam, 3op Reis en Groenteman & Van Roosmalen weg per 2027
De NPO schrapt per 2027 programma’s als Draadstaal, Flikken Rotterdam, Kassa, Groenteman & Van Roosmale, 3opReis, First Dates en andere populaire programma's
Demissionair BBB-minister Gouke Moes breidt lineaire Ster-reclame weer uit
Per 2027 zal er bij de NPO op de lineaire kanalen NPO1, NPO2 en NPO3 weer 10 procent van de totale zendtijd aan Ster-reclame mogelijk zal zijn. Thans is dat 8 procent
Ster presenteert tarieven en plannen voor mediajaar 2026
De tarieven voor adverteren bij Ster in 2026 zijn bekend. Tijdens de online uitzending Ster Focus op 2026 presenteerde de publieke reclame-exploitant haar plannen voor het komende mediajaar.
SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media
Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première
Met de Kerstreclame Première wil Ster een feestelijk startpunt creëren voor de kerstcampagneperiode.
[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames
Mediahuis Nederland, Ster en DPG Media hebben regels aangekondigd hoe per 10 oktober 2025 politieke reclames kunnen worden aangekocht
NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal
De NPO heeft samen met de publieke omroepverenigingen en NOS/NTR het radio- en tv-seizoen 2025/2026 gepresenteerd onder de noemer de plek van ons allemaal
Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt
Ster: omzetcijfers eerste half jaar 2025 fors gedaald, tv -18,5%
Ster heeft bekend gemaakt over het eerste half jaar 15,8 procent minder aan omzet te hebben gedraaid om uit te komen op 88,88 mljoen euro omzet
Loeki de Leeuw viert 60 jaar Ster met speciale filmpjes
Ster bestaat 60 jaar en viert dat met speciale Loeki de Leeuw-filmpjes. De feestelijke filmpjes zijn te zien rondom de reclameblokken op televisie.
Genomineerden tweede kwartaal Ster Gouden Loeki 2025 bekend
Onder de bureaus die meedingen bevinden zich TBWA\NEBOKO, Alfred International, Dentsu Creative Amsterdam en NOISE Amsterdam.
Talpa Network: overheid potentiële stoorzender
Talpa Network heeft Station10 (van Heiko Bleeker) opdracht gegeven de gevolgen de verruiming online reclame bij de NPO/Ster Talpa Network te onderzoeken
NDP: verruiming Ster ten koste private nieuwsmedia
De verruiming van mogelijkheden om te adverteren bij de NPO via de Ster leidt tot 17 tot 27 miljoen aan online reclameomzetderving bij private nieuwsmediabedrijven
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.
Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn
TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld
Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall
TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen