[De Belofte 2023] Jeroen Koopman over Cosmo de Vos

Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar.

De voordracht van Jeroen Koopman is Cosmo de Vos, Creative Producer bij NewBe.

Duidelijk doel voor ogen

Cosmo heeft altijd een duidelijk doel voor ogen gehad: Creative Producer worden, verantwoordelijk voor de hele keten van initiatie, pitch tot inhoudelijke aansturing tijdens productie.
 
Cosmo is bij NewBe de eerste in deze rol die niet  van de concurrent vandaan komt; niet bij de zender heeft gezeten, maar homegrown, daar op eigen kracht doelbewust naar toe is gegroeid.

Doelbewust andersom

Om daar te komen is hij binnen (en buiten) NewBe eerst redacteur geweest; producer; editor; vormgever; cameraman en kwam altijd met goede ideeën voor nieuwe producties. Met een markt die vaak vraagt om specialisatie, was hij doelbewust andersom: ik wil dat juist samenbrengen in één functie.
 
Een veelzijdige functie, die zowel solistische initiatie vergt, als managende kwaliteiten binnen een lopende productie.  Die kennis, visie en besluitvaardigheid vergt binnen alle aspecten van het creatieve proces.

Volwaardig creative producer

Na een jaar in een junior rol is hij nu volwaardig creative producer. Niet alleen in titel, maar ook in verantwoordelijk voor o.a. NewBe’s reality series en formats, van Videoland tot de NPO. Ondanks dat ie een overkoepelende creatieve verantwoordelijkheid heeft, schuift hij nog altijd bij de montage aan, staat hij zelf op de set, en regisseert en draait hij mee om tot het beste resultaat te komen en steeds weer nieuwe stijlvormen te vinden.
 
Met een scherp oog voor talent, wat werkt, waar de kijker op zit te wachten, onuitputtelijke kennis voor alles dat in de wereld al is uitgezonden en drive om kwalitatieve hits te maken voor onze klanten is Cosmo is niet alleen de maker van de toekomst, maar de maker van nu.

www.newbe.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

De Belofte wordt mede mogelijk gemaakt door Result Recruitment


www.resultrecruitment.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.