[De Belofte 2023] Jeroen Koopman over Cosmo de Vos

Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar.

De voordracht van Jeroen Koopman is Cosmo de Vos, Creative Producer bij NewBe.

Duidelijk doel voor ogen

Cosmo heeft altijd een duidelijk doel voor ogen gehad: Creative Producer worden, verantwoordelijk voor de hele keten van initiatie, pitch tot inhoudelijke aansturing tijdens productie.
 
Cosmo is bij NewBe de eerste in deze rol die niet  van de concurrent vandaan komt; niet bij de zender heeft gezeten, maar homegrown, daar op eigen kracht doelbewust naar toe is gegroeid.

Doelbewust andersom

Om daar te komen is hij binnen (en buiten) NewBe eerst redacteur geweest; producer; editor; vormgever; cameraman en kwam altijd met goede ideeën voor nieuwe producties. Met een markt die vaak vraagt om specialisatie, was hij doelbewust andersom: ik wil dat juist samenbrengen in één functie.
 
Een veelzijdige functie, die zowel solistische initiatie vergt, als managende kwaliteiten binnen een lopende productie.  Die kennis, visie en besluitvaardigheid vergt binnen alle aspecten van het creatieve proces.

Volwaardig creative producer

Na een jaar in een junior rol is hij nu volwaardig creative producer. Niet alleen in titel, maar ook in verantwoordelijk voor o.a. NewBe’s reality series en formats, van Videoland tot de NPO. Ondanks dat ie een overkoepelende creatieve verantwoordelijkheid heeft, schuift hij nog altijd bij de montage aan, staat hij zelf op de set, en regisseert en draait hij mee om tot het beste resultaat te komen en steeds weer nieuwe stijlvormen te vinden.
 
Met een scherp oog voor talent, wat werkt, waar de kijker op zit te wachten, onuitputtelijke kennis voor alles dat in de wereld al is uitgezonden en drive om kwalitatieve hits te maken voor onze klanten is Cosmo is niet alleen de maker van de toekomst, maar de maker van nu.

www.newbe.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

De Belofte wordt mede mogelijk gemaakt door Result Recruitment


www.resultrecruitment.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes

Nike herinterpreteert Just Do It met Why Do It?

08-09-2025 | 10:13:19
De campagne richt zich op jonge atleten die hun weg zoeken in een tijd vol kansen en uitdagingen.

NEEW ontwikkelt eerste merkcampagne voor Norah

08-09-2025 | 10:04:02
Norah richt zich sinds de oprichting in 2014 op vrouwen van 35 jaar en ouder, een doelgroep die in de Nederlandse modebranche vaak onderbelicht blijft.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-09-2025 | 08:11:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant  • Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.