
Clear Channel verkoopt Latijns-Amerikaanse tak
Clear Channel Outdoor Holdings, Inc. heeft de verkoop van zijn activiteiten in Mexico, Peru en Chili aan Global Media US LLC, handelend als Global Vía Pública, afgerond in een gelijktijdige sign-and-close-transactie.
Het bedrijf ontving $20 miljoen in contanten bij de afsluiting, gebaseerd op een ondernemingswaarde van $34 miljoen. Daarnaast kan het nog een extra earn-out van $1,25 miljoen ontvangen. De uiteindelijke vergoeding kan nog worden aangepast op basis van gebruikelijke voorwaarden. Clear Channel Outdoor is van plan de opbrengst te gebruiken om zijn liquiditeitspositie te versterken.
Scott Wells, CEO van Clear Channel Outdoor Holdings, Inc.: "De verkoop van onze activiteiten in Mexico, Peru en Chili onderstreept onze voortgang in het optimaliseren van onze portefeuille. We richten ons op groei in de Amerika- en luchthavensegmenten en versterken tegelijkertijd onze financiële positie. Deze afronding is te danken aan de inzet van ons team, en ik wil al onze collega’s in deze markten bedanken voor hun harde werk."
Federico Diez, President van Global Vía Pública: "Deze overname sluit perfect aan bij onze strategische doelen en versterkt onze bestaande activiteiten in Latijns-Amerika. We kijken ernaar uit om de groei voort te zetten en met ons mediaplatform en team impactvolle buitenreclamecampagnes te realiseren voor onze klanten."
De verkoopprocedure voor de activiteiten in Brazilië is nog in volle gang.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bauer Media Outdoor breidt NextGen-netwerk uit
Raymond van Kasterop: Digitalisering stuwt Bauer Media Outdoor Nederland naar groei
Gerechtshof bevestigt concessie RET voor Clear Channel
Clear Channel voortaan Bauer Media Outdoor
OOH-markt 2024: 8 procent stijging tot 300 miljoen euro
Gepubliceerd door: Daan Dekkers