Betere inzichten door technologie

Lansen Walraet, Country Manager Accenture Song Belgium & Luxembourg, over ADNIGHT BXL

Marketing Report bezoekt ADNIGHT BXL. In aanloop naar deze eerste internationale ADNIGHT-editie publiceren wij een serie interviews met deelnemende bureaus.

Dit keer spreken wij met Lansen Walraet, Country Manager Accenture Song Belgium & Luxembourg.

Kun jij Accenture Song introduceren?

Accenture Song is ‘the world’s largest tech-powered creative group’ en daarmee ongetwijfeld ook het bureau met 's werelds meest aantal bijwoorden in één slogan. Maar er zit een goede uitleg achter. We zijn namelijk echt een creatieve groep. Een verzameling experten die elke vraag of uitdaging op de customer journey op een creatieve manier kan oplossen. Van creatieve communicatie tot digital product design en van CRM tot serviceoplossingen. 

En we zijn uiteraard ook tech-powered. Technologie is voor ons de manier om betere inzichten te verkrijgen, slimmere ideeën te bedenken en efficiëntere oplossingen aan te bieden zonder in te moeten boeten op klantervaring. En die “world’s largest” is omdat we als Song een unieke internationale structuur hebben met één global P&L om heel nauw met het netwerk te kunnen samenwerken. Zo kan je morgen met een team CRM-specialisten uit London werken en overmorgen een film aan het maken zijn met Vfx specialisten in de VS.  

Die creatieve mengelmoes van expertises is noodzakelijk om ons credo, groei creëren door relevantie, waar te kunnen maken. Er is namelijk een kloof tussen wat merken graag willen en wat hun klanten in de praktijk doen. Dat kan een gebrek aan kennis zijn, een productervaring die niet ideaal is, een mindere service, een gebrek aan personalisatie, …noem het maar op. Er is zelden of nooit één oorzaak. En daarom is het zo belangrijk om je merkuitdagingen op te lossen vanuit een holistisch perspectief. Want het antwoord op je probleem is altijd een combinatie van creatieve oplossingen.

Waarom doen jullie mee met ADNIGHT?

Net omdat we zo’n diverse creatieve club zijn, was AdNight de perfecte gelegenheid om te laten zien dat het hele plaatje moet kloppen. Bij AdNight denk je, logischerwijs, snel aan de reclamekant van het spectrum. En dus was het een mooi moment om het publiek ook de andere kanten van het spectrum te laten zien. Van product tot service tot digitale touchpoints. Want je merkverhaal en communicatie mogen nog zo sterk zijn: als de ervaring niet goed is verlies je alsnog je (potentiële) klant. 

Vandaar ook het concept voor de avond. Onder het motto “if your brand story doesn’t match the experience, it will not live happily ever after”, creëren we een wereld waarin we bekende sprookjes gebruiken die iets minder goed aflopen omdat er niet aan alle aspecten van het merk worden gedacht. Denk bijvoorbeeld aan “Sneeuwwitje en de 7 UX Frustraties”, “Doornroosje die weer in slaap is gevallen nadat ze uren in de wacht stond bij de helpdesk” of wat er met de Kleine Zeemeermin gebeurt als je niet met duurzaamheid bezig bent. We hebben zelfs een interactieve “Spiegeltje, Spiegeltje aan de wand, is mijn website de meest toegankelijke van het land?”.

Door met een knipoog de ervaringskant uit te lichten hopen we onze bezoekers het belang van de totaalervaring duidelijk te maken. En toekomstige collega’s te inspireren met onze unieke kijk op merken.

Hoe ziet jullie ADNIGHT-programma eruit?

De hele avond kan iedereen onze interactieve expositie bezoeken en ervaren hoe Accenture Song elke dag het verschil maakt voor haar klanten. Wie wil kan een magisch drankje maken via onze cocktail mixrobot, een (potentieel giftige) appel of hotdog eten en naar hartenlust bijpraten of netwerken. Mark Curtis, onze global Head of Innovation, geeft een keynote over hoe creativiteit, klantervaring en innovatie samenkomen in een wereld die elke dag verandert. Onze creatief directeur, Paul Wauters, geeft zijn visie over creativiteit in een wereld vol AI. En voor wie graag vereeuwigd wil worden als sprookjesfiguur is cartoonist Marín aanwezig.

Wat voor soort jong talent zoeken jullie?

We zijn altijd op zoek naar verschilmakers. Accenture Song is immers nooit een willekeurige keuze. Het is geen plek die “toevallig” op de route ligt van reclamemensen op hun creatieve odyssee. Song is een groep optimisten die gelooft dat deze industrie een grote toekomst heeft - als we bereid zijn om ons aan te passen. 

We zoeken creatieven die begrepen hebben dat business consulting niet de vijand is, maar een schat aan marktkennis en inzicht; de technologie-experts die de balans tussen systemen en verhalen begrijpen; de intuïtieven die begrijpen dat intuïtie krachtiger is als ze gebaseerd is op gegevens, en de data-experts die graag hun informatie via ideeën tot leven willen zien komen. 

De wereldwijde CCO Neil Heyman beschrijft de mensen bij Song als zakelijk ingestelde, technisch onderlegde, samenwerkende creatieven. Dat is iets wat ze je niet leren op reclamescholen, noch op businessscholen. 

Dus iedereen die zich hierdoor aangesproken voelt, wees welkom.

www.accenture.com

 

Marketing Report Netwerk Borrels Brussel & Antwerpen

Marketing Report is een aantal dagen in België.

Op donderdag 3 april bezoeken we ADNIGHT BXL. Op vrijdag 4 april organiseren we een netwerkwerk borrel om kennis te maken met de Brusselse bureauwereld.

Op maandag 7 april organiseren wij een netwerkwerk borrel om kennis te maken met de Antwerpse bureauwereld.

Leuk als je erbij bent!

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

W+K x ADNIGHT | GEDOGEN+Amsterdam Core

08-10-2025 | 08:42:14
Wieden+Kennedy Amsterdam presenteert tijdens ADNIGHT de tentoonstelling GEDOGEN+Amsterdam Core.

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.

ADNIGHT start met Marketing Talks voor marketeers

22-09-2025 | 15:47:49
Deze mini-conferentie brengt een reeks presentaties over branding, creativiteit en de samenwerking tussen merken en bureaus.

SERVICEPLAN x ADNIGHT | The Deadline

19-09-2025 | 09:04:00
Tijdens deze editie van Adnight duikt Serviceplan Amsterdam dieper in het omgaan met deadlines en stress op de werkvloer.

ALFRED x ADNIGHT | Vrienden van Alfred Live

17-09-2025 | 11:08:44
Join us for drinks, dancing, and good vibes, while also diving deeper into the big questions of creativity today


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.