
Betere inzichten door technologie
Lansen Walraet, Country Manager Accenture Song Belgium & Luxembourg, over ADNIGHT BXL
Marketing Report bezoekt ADNIGHT BXL. In aanloop naar deze eerste internationale ADNIGHT-editie publiceren wij een serie interviews met deelnemende bureaus.
Dit keer spreken wij met Lansen Walraet, Country Manager Accenture Song Belgium & Luxembourg.
Kun jij Accenture Song introduceren?
Accenture Song is ‘the world’s largest tech-powered creative group’ en daarmee ongetwijfeld ook het bureau met 's werelds meest aantal bijwoorden in één slogan. Maar er zit een goede uitleg achter. We zijn namelijk echt een creatieve groep. Een verzameling experten die elke vraag of uitdaging op de customer journey op een creatieve manier kan oplossen. Van creatieve communicatie tot digital product design en van CRM tot serviceoplossingen.
En we zijn uiteraard ook tech-powered. Technologie is voor ons de manier om betere inzichten te verkrijgen, slimmere ideeën te bedenken en efficiëntere oplossingen aan te bieden zonder in te moeten boeten op klantervaring. En die “world’s largest” is omdat we als Song een unieke internationale structuur hebben met één global P&L om heel nauw met het netwerk te kunnen samenwerken. Zo kan je morgen met een team CRM-specialisten uit London werken en overmorgen een film aan het maken zijn met Vfx specialisten in de VS.
Die creatieve mengelmoes van expertises is noodzakelijk om ons credo, groei creëren door relevantie, waar te kunnen maken. Er is namelijk een kloof tussen wat merken graag willen en wat hun klanten in de praktijk doen. Dat kan een gebrek aan kennis zijn, een productervaring die niet ideaal is, een mindere service, een gebrek aan personalisatie, …noem het maar op. Er is zelden of nooit één oorzaak. En daarom is het zo belangrijk om je merkuitdagingen op te lossen vanuit een holistisch perspectief. Want het antwoord op je probleem is altijd een combinatie van creatieve oplossingen.
Waarom doen jullie mee met ADNIGHT?
Net omdat we zo’n diverse creatieve club zijn, was AdNight de perfecte gelegenheid om te laten zien dat het hele plaatje moet kloppen. Bij AdNight denk je, logischerwijs, snel aan de reclamekant van het spectrum. En dus was het een mooi moment om het publiek ook de andere kanten van het spectrum te laten zien. Van product tot service tot digitale touchpoints. Want je merkverhaal en communicatie mogen nog zo sterk zijn: als de ervaring niet goed is verlies je alsnog je (potentiële) klant.
Vandaar ook het concept voor de avond. Onder het motto “if your brand story doesn’t match the experience, it will not live happily ever after”, creëren we een wereld waarin we bekende sprookjes gebruiken die iets minder goed aflopen omdat er niet aan alle aspecten van het merk worden gedacht. Denk bijvoorbeeld aan “Sneeuwwitje en de 7 UX Frustraties”, “Doornroosje die weer in slaap is gevallen nadat ze uren in de wacht stond bij de helpdesk” of wat er met de Kleine Zeemeermin gebeurt als je niet met duurzaamheid bezig bent. We hebben zelfs een interactieve “Spiegeltje, Spiegeltje aan de wand, is mijn website de meest toegankelijke van het land?”.
Door met een knipoog de ervaringskant uit te lichten hopen we onze bezoekers het belang van de totaalervaring duidelijk te maken. En toekomstige collega’s te inspireren met onze unieke kijk op merken.
Hoe ziet jullie ADNIGHT-programma eruit?
De hele avond kan iedereen onze interactieve expositie bezoeken en ervaren hoe Accenture Song elke dag het verschil maakt voor haar klanten. Wie wil kan een magisch drankje maken via onze cocktail mixrobot, een (potentieel giftige) appel of hotdog eten en naar hartenlust bijpraten of netwerken. Mark Curtis, onze global Head of Innovation, geeft een keynote over hoe creativiteit, klantervaring en innovatie samenkomen in een wereld die elke dag verandert. Onze creatief directeur, Paul Wauters, geeft zijn visie over creativiteit in een wereld vol AI. En voor wie graag vereeuwigd wil worden als sprookjesfiguur is cartoonist Marín aanwezig.
Wat voor soort jong talent zoeken jullie?
We zijn altijd op zoek naar verschilmakers. Accenture Song is immers nooit een willekeurige keuze. Het is geen plek die “toevallig” op de route ligt van reclamemensen op hun creatieve odyssee. Song is een groep optimisten die gelooft dat deze industrie een grote toekomst heeft - als we bereid zijn om ons aan te passen.
We zoeken creatieven die begrepen hebben dat business consulting niet de vijand is, maar een schat aan marktkennis en inzicht; de technologie-experts die de balans tussen systemen en verhalen begrijpen; de intuïtieven die begrijpen dat intuïtie krachtiger is als ze gebaseerd is op gegevens, en de data-experts die graag hun informatie via ideeën tot leven willen zien komen.
De wereldwijde CCO Neil Heyman beschrijft de mensen bij Song als zakelijk ingestelde, technisch onderlegde, samenwerkende creatieven. Dat is iets wat ze je niet leren op reclamescholen, noch op businessscholen.
Dus iedereen die zich hierdoor aangesproken voelt, wees welkom.
Marketing Report Netwerk Borrels Brussel & Antwerpen
Marketing Report is een aantal dagen in België.
Op donderdag 3 april bezoeken we ADNIGHT BXL. Op vrijdag 4 april organiseren we een netwerkwerk borrel om kennis te maken met de Brusselse bureauwereld.
Op maandag 7 april organiseren wij een netwerkwerk borrel om kennis te maken met de Antwerpse bureauwereld.
Leuk als je erbij bent!
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Brussel viert creatieve industrie met ADNIGHT BLX
Brussels Unlocked combineert oude wijsheden met innovatie
If you’re going to shoot for the moon, better use a Raygun!
Een unieke blik achter de schermen van wat ons vak drijft
Why Creatives Fail Until They Don’t
Gepubliceerd door: Bas Vlugt