Alfred wint pitch Leescoalitie

Alfred start samenwerking met De Leescoalitie. Aan de keuze ging een kennismakingspitch vooraf, waaraan in totaal drie bureaus deelnamen. De communicatiestrategie en zoektocht naar een passend bureau werd begeleid door Marc Oosterhout en Judith Lavalette van Eastwood. The Art of Positioning.

De Leescoalitie is een samenwerkingsverband tussen 10 organisaties. Samen zetten zij zich in om zoveel mogelijk mensen aan te zetten om meer (voor)te lezen. Opdracht voor Alfred is om samen met de coalitiegenoten een campagne te ontwikkelen die Nederland meer aan het lezen krijgt. Deze campagne wordt mede gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Gerlien van Dalen, voorzitter van De Leescoalitie: "We hebben unaniem gekozen voor Alfred vanwege hun zichtbare passie voor het onderwerp en hun visie over hoe we deze opdracht tot een goed einde kunnen brengen."

Yvette Belt-Beekman, Managing Director Alfred:  "Dit is een prachtige opdracht, want in lezen schuilt zoveel rijkdom. Dat maakt dat iedereen bij ons op kantoor het belang van deze opdracht ook persoonlijk voelt. Als ik alleen al naar mezelf kijk: vroeger was ik een echte boekenwurm, maar vandaag de dag lees ik veel minder dan ik eigenlijk zou willen. De bedoeling is dat de campagne een krachtig fundament legt om de magie van het lezen over te brengen. Een fundament dat als basis dient voor de vele activiteiten die de partners in de Leescoalitie ondernemen."

Coalitie

De Leescoalitie bestaat uit tien coalitiegenoten:

  • Stichting Lezen (voorzitter)
  • KB nationale bibliotheek
  • Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek
  • Vereniging van Openbare Bibliotheken
  • Nederlands Letterenfonds
  • Literatuurmuseum/ Kinderboekenmuseum
  • De Taalunie
  • Stichting Lezen & Schrijven
  • De Schoolschrijver
  • De Schrijverscentrale

Meer informatie over De leescoalitie

www.alfred.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] Alfred zoekt een Designer

10-10-2025 | 10:22:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Designer - Full-time · Amsterdam

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

Tobias Vermeiren Strategy Director Alfred

22-09-2025 | 15:36:00
Tobias Vermeiren stapt na 3,5 jaar over van Dentsu Creative naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director

ALFRED x ADNIGHT | Vrienden van Alfred Live

17-09-2025 | 11:08:44
Join us for drinks, dancing, and good vibes, while also diving deeper into the big questions of creativity today


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.