Alfred wint pitch Leescoalitie

Alfred start samenwerking met De Leescoalitie. Aan de keuze ging een kennismakingspitch vooraf, waaraan in totaal drie bureaus deelnamen. De communicatiestrategie en zoektocht naar een passend bureau werd begeleid door Marc Oosterhout en Judith Lavalette van Eastwood. The Art of Positioning.

De Leescoalitie is een samenwerkingsverband tussen 10 organisaties. Samen zetten zij zich in om zoveel mogelijk mensen aan te zetten om meer (voor)te lezen. Opdracht voor Alfred is om samen met de coalitiegenoten een campagne te ontwikkelen die Nederland meer aan het lezen krijgt. Deze campagne wordt mede gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Gerlien van Dalen, voorzitter van De Leescoalitie: "We hebben unaniem gekozen voor Alfred vanwege hun zichtbare passie voor het onderwerp en hun visie over hoe we deze opdracht tot een goed einde kunnen brengen."

Yvette Belt-Beekman, Managing Director Alfred:  "Dit is een prachtige opdracht, want in lezen schuilt zoveel rijkdom. Dat maakt dat iedereen bij ons op kantoor het belang van deze opdracht ook persoonlijk voelt. Als ik alleen al naar mezelf kijk: vroeger was ik een echte boekenwurm, maar vandaag de dag lees ik veel minder dan ik eigenlijk zou willen. De bedoeling is dat de campagne een krachtig fundament legt om de magie van het lezen over te brengen. Een fundament dat als basis dient voor de vele activiteiten die de partners in de Leescoalitie ondernemen."

Coalitie

De Leescoalitie bestaat uit tien coalitiegenoten:

  • Stichting Lezen (voorzitter)
  • KB nationale bibliotheek
  • Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek
  • Vereniging van Openbare Bibliotheken
  • Nederlands Letterenfonds
  • Literatuurmuseum/ Kinderboekenmuseum
  • De Taalunie
  • Stichting Lezen & Schrijven
  • De Schoolschrijver
  • De Schrijverscentrale

Meer informatie over De leescoalitie

www.alfred.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Alfred breidt team uit met vijf collega’s

04-12-2025 | 11:24:28
Met deze uitbreiding wil het bureau meer capaciteit en diversiteit toevoegen om de groei en nieuwe opdrachten in de komende periode te ondersteunen

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

[Vacatures] Alfred zoekt een Designer

10-10-2025 | 10:22:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Designer - Full-time · Amsterdam

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.