Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne. De supermarkt benadrukt hiermee dat klanten niet alleen voor lage prijzen terechtkunnen, maar ook voor bekroonde kwaliteit. De campagne laat zien hoe klanten met winkelwagens vol prijswinnende producten de winkel uitgaan.

Het assortiment van ALDI bestaat grotendeels uit eigen merken. Meer dan tweehonderd artikelen zijn onderscheiden door onafhankelijke experts. Voorbeelden zijn de gerookte Noorse zalm, door de PLMA Awards uitgeroepen tot beste, en de volkoren bollen, door de Consumentenbond getest als beste koop én beste product. Ook Una vaatwastabletten werden door de Consumentenbond voor het tweede jaar op rij aangewezen als beste koop. Deze artikelen zijn in de winkels herkenbaar aan het logo Winnaars in kwaliteit en prijs.

Meer dan tweehonderd bekroonde producten

Jerome Paques, teamlead quality assurance: "We leggen de lat hoog voor de kwaliteit van onze producten. Al voordat ze worden ingekocht, worden producten uitgebreid getest en dat blijven we ook doen als ze in de winkel liggen. Daarbij kijken we naar zaken als ingrediënten, smaak, geur, gezondheid en duurzaamheid. We doen duizenden testen per jaar."

In de campagne worden klanten gevolgd die flink inslaan met bekroonde producten. De supermarkt wijst er luchtig op dat ook de ALDI-merktassen betaalbaar zijn. Daarmee wil de keten nieuwe Fans van Voordeel aanspreken.

Joe Public Amsterdam verantwoordelijk voor campagne

De campagne is een uitbreiding van de Fans van Voordeel-reeks, die bijna een half jaar loopt. Joe Public Amsterdam tekende voor de ontwikkeling. De uitingen zijn zichtbaar via televisie, radio, online en social media.

Credits:
Opdrachtgever: ALDI | Bureau: Joe Public | Productiemaatschappij: Joe Public Shoot | Regie: Alain Friedrichs | DOP: Ezra Reverda | Edit: Patrick Schonewille | Online: Ton Habraken | Grading: Wietse van Bezooijen | Geluid: Soundcircus | Muziek: Public Audio | Media: WPP Media | Folder & POS: De Reclamefabriek

www.joepublic.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Peter van Wijnaerde: De besmette glans van AI

22-09-2025 | 10:10:00
Gladde stockgezichten. Plastic teksten. Hyperrealistische plaatjes. Het voelt steeds minder fris omdat het symbool wordt voor manipulatie

Peter Van Wijnaerde: Inzicht in bureaus met Teamleader

19-09-2025 | 12:16:00
De Agency Benchmark onderzoekt jaarlijks de belangrijkste KPI’s die agencies hanteren en hoe deze per land verschillen

Joe Public lanceert eerste AI-commercial

18-09-2025 | 10:44:09
De productie is volledig inhouse gemaakt door Joe AI, het Nederlands-Belgische team van het bureau.

ABN Amro-jongerenmerk BUUT werkt met Denzel Dumfries als icoon

15-09-2025 | 10:18:00
Het ABN Amro-merk BUUT heeft Denzel Dumfries ingehuurd om als influencer het onlangs geïntroduceerde merk op de kaart te zetten

Emma Reunes: Marketing is een vibe

08-09-2025 | 00:00:00
Want hoe meer ik leer over marketing, hoe vaker ik zie dat sommige merken nog steeds denken dat mensen leven volgens een stappenplan: think, see, do
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.