
Kiesjefolders: profiteer van hybride aanpak, combineer papier en digitaal
Iedere week valt hij in grote oplages trouw op de mat: de papieren folder, vol kortingen en koopjes. Voor veel consumenten is dit nog steeds een wekelijks cadeautje en een moment van ontspanning en inspiratie.
Ongeveer een kwart van de huishoudens heeft nog steeds een voorliefde voor fysieke folders. Dit zijn niet alleen trouwe folderlezers, maar vooral slimme shoppers die geen enkele aanbieding willen missen. Zij weten dat de beste deals soms online te vinden zijn en combineren daarom beide werelden.
Het gepersonaliseerde pakket zorgt direct voor hybride bereik
De inschrijving voor een gepersonaliseerd folderpakket bij Kiesjefolders opent de deur naar een wereld waarin papieren en digitaal bereik elkaar verder versterken. Papieren-folderlezers identificeren zich en worden daardoor wekelijks in een hoge oplage zowel via de brievenbus als de mailbox op maat bediend. Dit is niet alleen handig voor de consument, maar ook voor retailers die hun doelgroep effectiever willen bereiken.
Met de hybride aanpak profiteer je als marketeer van personalisatie en groei van retailmedia
- De consument ontvangt alleen folders van favoriete retailers, wat relevanter en efficiënter is.
- Retailers krijgen toegang tot opt-in e-mailadressen, waardoor zij direct en gepersonaliseerd met hun eigen folderfans kunnen communiceren.
- Vanuit het handige wekelijkse digitale folderpakket kan de consument direct doorklikken naar de site van de adverteerder om daar de actuele digitale folders te lezen.
- Crossmediale campagnes zijn mogelijk: gepersonaliseerde voorpagina’s, DM, e-mails en enquêtes kunnen folderliefhebbers helpen om de overstap te maken naar retailmedia, zoals apps en nieuwsbrief.
- Lokale campagnes worden versterkt door een combinatie van datagestuurde digitale bannering, gerichte e-mails en fysieke flyers of gepersonaliseerde direct mailings.
- Naast de folderinteresses van de consument is, door identificers als adres en e-mailadres, ook de beschikking over de persona’s en socio-demografische kenmerken van de folderlezers. Campagnes kunnen hierdoor datagedreven en uiterst effectief worden ingezet. Met als gevolg dat de verspilling verder wordt geminimaliseerd.
Iedere doelgroep is zonder verspilling bereikbaar en een stap verder op weg van papier naar online
Dit hybride model zorgt ervoor dat retailers zowel hun primaire als secundaire en tertiaire consumenten beter bereiken.
De overgang naar een steeds digitalere toekomst betekent niet langer het uitsluiten van en het contact verliezen met trouwe klanten die graag papieren folders lezen, maar juist een snelle evolutie van deze papierlezers.
Dankzij gepersonaliseerde folderdistributie krijgen zowel de consument en de retailer het beste van beide werelden: de vertrouwde folder op de mat waar deze gewenst is en de uitgebreide mogelijkheden van online bereik van deze moeilijk bereikbare doelgroep.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Aldo Breed (Kiesjefolders) over 2024, 2025 en verwachtingen
[Column] Aldo Breed: De onweerstaanbare aantrekkingskracht van het woud aan aanbiedingen
Wavemaker wint Cross Media Innovatie 2022 met Awareness Impact Tool
Consumenten willen geen ongerichte verspreiding reclamedrukwerk, gerichte reclame wel welkom
[Interview] Aldo Breed: Kiesjefolders combineert data en media om consumenten gerichter te bereiken
Gepubliceerd door: David de Jong