Kiesjefolders: profiteer van hybride aanpak, combineer papier en digitaal

Iedere week valt hij in grote oplages trouw op de mat: de papieren folder, vol kortingen en koopjes. Voor veel consumenten is dit nog steeds een wekelijks cadeautje en een moment van ontspanning en inspiratie.

Ongeveer een kwart van de huishoudens heeft nog steeds een voorliefde voor fysieke folders. Dit zijn niet alleen trouwe folderlezers, maar vooral slimme shoppers die geen enkele aanbieding willen missen. Zij weten dat de beste deals soms online te vinden zijn en combineren daarom beide werelden.

Het gepersonaliseerde pakket zorgt direct voor hybride bereik

De inschrijving voor een gepersonaliseerd folderpakket bij Kiesjefolders opent de deur naar een wereld waarin papieren en digitaal bereik elkaar verder versterken. Papieren-folderlezers identificeren zich en worden daardoor wekelijks in een hoge oplage zowel via de brievenbus als de mailbox op maat bediend. Dit is niet alleen handig voor de consument, maar ook voor retailers die hun doelgroep effectiever willen bereiken.

Met de hybride aanpak profiteer je als marketeer van personalisatie en groei van retailmedia

  • De consument ontvangt alleen folders van favoriete retailers, wat relevanter en efficiënter is.
  • Retailers krijgen toegang tot opt-in e-mailadressen, waardoor zij direct en gepersonaliseerd met hun eigen folderfans kunnen communiceren.
  • Vanuit het handige wekelijkse digitale folderpakket kan de consument direct doorklikken naar de site van de adverteerder om daar de actuele digitale folders te lezen.
  • Crossmediale campagnes zijn mogelijk: gepersonaliseerde voorpagina’s, DM, e-mails en enquêtes kunnen folderliefhebbers helpen om de overstap te maken naar retailmedia, zoals apps en nieuwsbrief.
  • Lokale campagnes worden versterkt door een combinatie van datagestuurde digitale bannering, gerichte e-mails en fysieke flyers of gepersonaliseerde direct mailings.
  • Naast de folderinteresses van de consument is, door identificers als adres en e-mailadres, ook de beschikking over de persona’s en  socio-demografische kenmerken van de folderlezers. Campagnes kunnen hierdoor datagedreven en uiterst effectief worden ingezet. Met als gevolg dat de verspilling verder wordt geminimaliseerd.

Iedere doelgroep is zonder verspilling bereikbaar en een stap verder op weg van papier naar online

Dit hybride model zorgt ervoor dat retailers zowel hun primaire als secundaire en tertiaire consumenten beter bereiken.

De overgang naar een steeds digitalere toekomst betekent niet langer het uitsluiten van en het contact verliezen met trouwe klanten die graag papieren folders lezen, maar juist een snelle evolutie van deze papierlezers.

Dankzij gepersonaliseerde folderdistributie krijgen zowel de consument en de retailer het beste van beide werelden: de vertrouwde folder op de mat waar deze gewenst is en de uitgebreide mogelijkheden van online bereik van deze moeilijk bereikbare doelgroep.

www.kiesjefolders.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Aldo Breed (Kiesjefolders) over 2024, 2025 en verwachtingen

22-01-2025 | 14:59:00
Aldo Breed is oprichter/eigenaar van Kiesjefolders, een concept waarbij consumenten hun eigen interesses voor folders kunnen opgeven om die te ontvangen

[Column] Aldo Breed: De onweerstaanbare aantrekkingskracht van het woud aan aanbiedingen

13-02-2024 | 22:03:00
In de wereld waar keuzes overvloedig zijn en loyaliteit soms vluchtig, is er één ding dat de harten van consumenten blijft raken: de onweerstaanbare aantrekkingskracht van aanbiedingen. Voor velen is de gedachte aan het missen van een koopje bij hun geliefde winkel een echt schrikbeeld
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE scherpt merkpositie PLUS aan met pay-off

12-11-2025 | 10:14:01
De centrale belofte is dat de formule in 440 winkels dagelijks lokaal het verschil wil maken door net dat beetje extra te doen.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Campagnecoördinator Audio & Radio

12-11-2025 | 09:42:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Campagnecoördinator Audio & Radio - Amsterdam

[Vacatures] LEQUAL zoekt een Client Lead

12-11-2025 | 08:01:00
LEQUAL is per direct op zoek naar Client Lead

Natwerk en ARTIS lanceren DONKER IN ARTIS!

11-11-2025 | 11:54:00
Terwijl Amsterdam oplicht in feestverlichting, kiest ARTIS bewust voor duisternis.

Krasloten en Ambassadors realiseren AI-gedreven campagne

11-11-2025 | 11:28:55
Krasloten lanceert de campagne rondom de jaarlijkse Decemberkalender, die grotendeels is ontwikkeld met behulp van Artificial Intelligence.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.