Ad Alliance sluit overeenkomst met Paramount voor reclameverkoop SkyShowtime

Ad Alliance (onderdeel van RTL Nederland) heeft met Paramount Global een overeenkomst gesloten voor de verkoop van reclamezendtijd bij de streamingdienst SkyShowtime. Paramount Global dat 50 procent van SkyShowtime bezit, werd eerder door SkyShowtime aangewezen als de partij die de reclameverkoop daarvoor uitvoert. Eerder sloot Ad Alliance een soortgelijke overeenkomst met Warner Bros. Discovery voor de verkoop van de reclamezendtijd bij de op 11 juni te lanceren reclameversie van HBO Max.

Aangezien Paramount in Nederland zelf geen reclameverkoop doet, is deze op zoek gegaan naar een partner. Ad Alliance verkoopt al jarenlang de reclamezendtijd van de lineaire zenders van Paramount en verlengde deze samenwerking onlangs tot 2029.

Ad Alliance is de exclusieve verkooppartij voor SkyShowtime. Ad Alliance biedt met de toevoeging van SkyShowtime een SAVOD-tier aan met Videoland, HBO Max en SkyShowtime. Ad Alliance bouwt volgens eigen zeggen aan een netwerk waarin nu onder andere SAVOD, connected tv, online video en lineaire tv samenkomen. 

SkyShowtime introduceerde op 23 april 2024 zijn reclameversie in alle landen waar het actief is. De advertentiemogelijkheden die binnen advertentie-omgeving in Nederland worden aangeboden zijn midrolls en prerolls.  

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation van Ad Alliance: "In deze tijd is het in onze markt essentieel om mee te bewegen met de kijker. Het bereik dat voor adverteerders lineair afneemt, komt er op andere plekken bij. SAVOD is één van die plekken waarin het bereik en de impact voor adverteerders hard groeit.

Bij SkyShowtime krijgt de consument kwaliteitscontent in een veilige omgeving We zijn heel trots dat wij nu de advertentieverkoop van Paramount Global vertegenwoordigen op het lineaire én VOD-vlak. Uit de samenwerking spreekt vertrouwen in onze expertise in deze streaming-markt. Daar zijn we dankbaar voor."

Lucas van der Eerde, Director Ad Sales van Paramount Benelux: “In Nederland zijn we, net als we hebben gedaan met onze lineaire tv-kanalen en digitale portfolio, op zoek gegaan naar een sterke partij om adverteerders toegang te geven tot de premium video-inventaris van SkyShowtime.

Wij hebben met Ad Alliance, als één van de toonaangevende lineaire en connected tv-specialisten op de Nederlandse markt, de juiste partner aan onze zijde. We zijn erg blij dat dit partnerschap zich verder uitbreidt en dat Ad Alliance exclusief het gehele Paramount Global-portfolio in Nederland vertegenwoordigt.”

Hristina Georgieva, Chief Business Officer,van SkyShowtime: "We zijn verheugd om samen te werken met Paramount Global voor de advertentieverkoop van SkyShowtime in meer dan 20 Europese markten, via hun geselecteerde partners en directe teams, waaronder Ad Alliance in Nederland. We zijn blij dat we al een gevarieerde selectie van merken hebben die willen adverteren op het platform, die allemaal uitstekend passen bij onze premium service."

www.adalliance.nl

www.skyshowtime.com

www.paramount.com

www.rtl.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025

04-09-2025 | 00:00:00
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt

RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling

08-08-2025 | 10:15:00
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent, vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.