Ad Alliance sluit overeenkomst met Paramount voor reclameverkoop SkyShowtime

Ad Alliance (onderdeel van RTL Nederland) heeft met Paramount Global een overeenkomst gesloten voor de verkoop van reclamezendtijd bij de streamingdienst SkyShowtime. Paramount Global dat 50 procent van SkyShowtime bezit, werd eerder door SkyShowtime aangewezen als de partij die de reclameverkoop daarvoor uitvoert. Eerder sloot Ad Alliance een soortgelijke overeenkomst met Warner Bros. Discovery voor de verkoop van de reclamezendtijd bij de op 11 juni te lanceren reclameversie van HBO Max.

Aangezien Paramount in Nederland zelf geen reclameverkoop doet, is deze op zoek gegaan naar een partner. Ad Alliance verkoopt al jarenlang de reclamezendtijd van de lineaire zenders van Paramount en verlengde deze samenwerking onlangs tot 2029.

Ad Alliance is de exclusieve verkooppartij voor SkyShowtime. Ad Alliance biedt met de toevoeging van SkyShowtime een SAVOD-tier aan met Videoland, HBO Max en SkyShowtime. Ad Alliance bouwt volgens eigen zeggen aan een netwerk waarin nu onder andere SAVOD, connected tv, online video en lineaire tv samenkomen. 

SkyShowtime introduceerde op 23 april 2024 zijn reclameversie in alle landen waar het actief is. De advertentiemogelijkheden die binnen advertentie-omgeving in Nederland worden aangeboden zijn midrolls en prerolls.  

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation van Ad Alliance: "In deze tijd is het in onze markt essentieel om mee te bewegen met de kijker. Het bereik dat voor adverteerders lineair afneemt, komt er op andere plekken bij. SAVOD is één van die plekken waarin het bereik en de impact voor adverteerders hard groeit.

Bij SkyShowtime krijgt de consument kwaliteitscontent in een veilige omgeving We zijn heel trots dat wij nu de advertentieverkoop van Paramount Global vertegenwoordigen op het lineaire én VOD-vlak. Uit de samenwerking spreekt vertrouwen in onze expertise in deze streaming-markt. Daar zijn we dankbaar voor."

Lucas van der Eerde, Director Ad Sales van Paramount Benelux: “In Nederland zijn we, net als we hebben gedaan met onze lineaire tv-kanalen en digitale portfolio, op zoek gegaan naar een sterke partij om adverteerders toegang te geven tot de premium video-inventaris van SkyShowtime.

Wij hebben met Ad Alliance, als één van de toonaangevende lineaire en connected tv-specialisten op de Nederlandse markt, de juiste partner aan onze zijde. We zijn erg blij dat dit partnerschap zich verder uitbreidt en dat Ad Alliance exclusief het gehele Paramount Global-portfolio in Nederland vertegenwoordigt.”

Hristina Georgieva, Chief Business Officer,van SkyShowtime: "We zijn verheugd om samen te werken met Paramount Global voor de advertentieverkoop van SkyShowtime in meer dan 20 Europese markten, via hun geselecteerde partners en directe teams, waaronder Ad Alliance in Nederland. We zijn blij dat we al een gevarieerde selectie van merken hebben die willen adverteren op het platform, die allemaal uitstekend passen bij onze premium service."

www.adalliance.nl

www.skyshowtime.com

www.paramount.com

www.rtl.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Kamer wil samenwerking NPO, RTL Nederland & Talpa Network

22-04-2025 | 17:40:00
De Tweede Kamer wil (opnieuw) dat de NPO, RTL Nederland en Talpa Network gaan samenwerken

Thomas Rabe (RTL Group): Ster/NPO lastig voor RTL Nederland

20-03-2025 | 10:39:00
Thomas Rabe, CEO van RTL Group, vindt dat de aanwezigheid van Ster-reclame bij de NPO, in combinatie met een sterke sportprogrammering, het voor commerciële omroepen moeilijk maakt om te concurreren.

KPN komt met addressable reclame

14-03-2025 | 08:47:00
KPN introduceert later dit jaar addressable reclame bij het tv-aanbod van RTL Nederland en Talpa Network. Dit heeft Jochem de Jong, vice-president Partnerships, tv & entertainment bekendgemaakt in de DutchMedia Podcast

Screenforce lanceert SpotDeli

06-03-2025 | 00:45:34
Brancheorganisatie Screenforce heeft onder de naam SpotDeli een platform gelanceerd voor het aanleveren van tv-commercials en billboards. Ster, Ad Alliance (RTL Nederland) en Talpa Media (Talpa Network) zijn bij dit netwerk aangesloten

De impact van Total Video: de combinatie van tv en streaming

27-11-2024 | 13:57:00
Één van de pijlers van Ad Alliance is Total Video: longform content in een kwalitatieve & brand safe omgeving, ook wel de combinatie van TV & Streaming
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.