VPRO en HERC maken breinvoer

Na een aanscherping van de positionering, nam de VPRO het creatief bureau HERC in de hand om de aangescherpte merkcampagne te ontwikkelen. Het thema van de campagne is breinvoer, wat staat voor alles wat de VPRO maakt.  

Doel is om het VPRO-gedachtegoed over te brengen aan een jongere en meer diverse generatie. Een generatie die nog wel is opgegroeid met televisie en radio, maar steeds meer primair online kijkt en luistert.

De programma’s van de VPRO zijn misschien wel relevanter dan ooit. Originele verhalen gemaakt om door een gefragmenteerd en gepolariseerd medialandschap heen te breken, een ander perspectief te geven, een nieuw inzicht of soms gewoon de slappe lach. Een doel dat kan worden samengevat in één woord: Breinvoer. Dat is wat de VPRO maakt en wat de VPRO, de VPRO maakt.

Verbinding

HERC ontwikkelde een campagne waar de VPRO verbinding met alle soorten kijkers en luisteraars kan maken. Centraal staat het werk van de Britse kunstenaar Mrs Luvaluva. Haar unieke mix van CGI animatie, 3D printing, schilderen en boetseerwerk is een moderne interpretatie van de tijdloze visuele wereld van de VPRO.  

Naast deze eerste campagne werken de VPRO en HERC aan nieuwe manieren voor de organisatie om te communiceren rond programma’s, partnerschappen en initiatieven voor de komende jaren.

https://herc.agency/


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.