Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

Volkswagen heeft samen met Dentsu Creative Amsterdam een campagne gelanceerd rondom het partnership met TeamNL. In de campagne, getiteld Hey, is dat niet?!, staat de nieuwsgierigheid van de Nederlandse sportfan centraal.

Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart. In de film zien we hoe topsporters van TeamNL weer in Volkswagens rijden – waardoor je ze zomaar op straat kunt tegenkomen. Maar de vraag blijft: wie zit er achter het stuur?

Vertrouwde samenwerking hervat

Volkswagen was al van 1994 tot 2016 partner van TeamNL. Met deze campagne wordt voortgebouwd op die langdurige relatie, net als op de samenwerking met Dentsu Creative. Het bureau werkte eerder aan succesvolle campagnes voor het merk, waaronder Volkswagen – Supporter van Sporters uit 2012, met Epke Zonderland kort na zijn gouden medaille in Londen.

Eerder dit jaar lanceerde Dentsu Creative een teaser waarin Zonderland samen met zijn zoon figureerde, een film waarin nostalgie, duurzaamheid en emotionele verbondenheid met het merk samenkwamen.

Herkenbare sporters in oranje sfeer

In de nieuwste commercial zien we hoe schaatstalent Angel Daleman haar nieuwe TeamNL-auto ontvangt. Onderweg leidt dat tot nieuwsgierige blikken en de herkenbare vraag: “Hey, is dat niet…?” Een subtiele knipoog naar de Hollandse neiging om bekende gezichten meteen te willen plaatsen.

Gijs Sluijters, Creative Director bij Dentsu Creative Amsterdam: “Volkswagen is bij uitstek een merk met een eigen toon. En in die wereld breng je een partnership op zijn Volkswagens: met een flinke knipoog. Het merk neemt zichzelf niet te serieus, dit keer verbeeld in een ambitieuze verkoper.”

AI vult de stadions

De stadions in de film zijn digitaal gevuld met behulp van AI-techniek. Daarmee zijn realistische situaties nagebootst, zoals een oranjegekleurd Thialf tijdens het Olympisch Kwalificatie Toernooi.

De campagne is deze maand te zien rondom dat toernooi (26 tot en met 30 december 2025) en keert in februari terug tijdens de Olympische Winterspelen. Het partnership tussen Volkswagen en TeamNL loopt tot 2033 en zal de komende jaren in verschillende vormen zichtbaar blijven.

Credits:
Client: Huib de Vries, Berno Schokker, Jeroen Floor Volkswagen NL | Creative Agency & Concept: Dentsu Creative Amsterdam | Media Agency: Mediacom | Production company: Annoman | Post-Production: Offline Edit: Martin Heigelaar, Grading: Crabsalad, Laurens Orij , VFX: Ton Habraken, Post-production Producer: Amber Akkermans | Music & Sound Design: Music : CRIS and JEF MUSIC, Sound Design: Public Audio

www.dentsu.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mark van Dijk verlaat dentsu

22-12-2025 | 13:02:00
Mark van Dijk verlaat per 31 januari 2026 na ruim 7 jaar het mediaconglomeraat dentsu

[DutchMedia Podcast] met Ruud de Langen over 2025 en 2026

19-12-2025 | 11:23:43
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Dentsu en KPN tonen kat Louis in filmische kerstcommercial

04-12-2025 | 12:00:00
KPN komt deze feestdagen met een kerstcampagne rond kat Louis, waarbij iedere scène is gemaakt met generative AI.

Dentsu Benelux onderzoekt aandacht en impact van Out of Home

25-11-2025 | 10:23:24
De studie laat zien dat OOH in een tijd van versnipperde aandacht nog steeds een krachtig medium is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.