VENGEAN ontwikkelt vervolg campagne Hans Anders

VENGEAN heeft het vervolg van een campagne voor Hans Anders ontwikkeld die voortgaat op de in mei 2023 ingezette lijn van het communicatieconcept.

Hans Anders herintroduceerde het merkconcept Alleen de prijs is anders. De 360-campagne draaide rond het verhaal van Isa (Hans & Isa), het meisje dat voor het eerst met een bril op naar school ging. Ook in de vervolgcampagne staan uit het leven gegrepen, herkenbare momenten rondom horen en zien centraal.

Met de campagne wil de opticien benadrukken zich meer dan 40 jaar in te zetten om goed zien en horen voor iedereen betaalbaar en bereikbaar te maken.

Studio Klempo en Amp Amsterdam werden betrokken voor sonic branding, sound design en productie van de radiocommercials en Juul op den Kampe van Pink Rabbit productions regisseerde met zijn kenmerkende, documentaire-achtige benadering zowel de eerste als de twee recente tv-commercials en online / Social video’s. Ron Gessel was aanwezig op de set netals fotograaf.

Opa Emile en Tess

De campagne gaat in het tweede kwartaal opnieuw van start in alle kanalen. Dit keer met het ontroerende verhaal van Isa’s opa (Hans & Emile) – waarmee Hans Anders expertise in audio een extra boost krijgt.

Opa Emile is op leeftijd maar nog altijd jong van geest, en vindt zijn hoortoestel – tegen beter weten in - nog niet bij hem passen. Later in het voorjaar wordt Tess (Hans & Tess) geïntroduceerd, die vlak voor haar sollicitatie twijfels krijgt over haar opvallende bril. Beide hoofdpersonen worden uiteindelijk positief in hun keuze gesterkt door hun omgeving.

Beide verhalen tonen herkenbare situaties die duidelijk maken waarom goed horen en zien voor iedereen belangrijk is en voor iedereen toegankelijk zou moeten zijn. Net als gehoord én gezien worden.

Hans Anders zal met 360-graden communicatie in alle off-en online kanalen – ook in de winkels – met aansprekende acties en heldere taal zijn boodschap kracht bij zetten.

Vengean ontwikkelde eerder de rebranding van de groupsmaatschappij Hans Anders Retail Group die voortaan nexeye heet en waar Hans Anders, eyes + more en Direkt Optiek onder vallen.


Credits:

Adverteerder: Hans Anders | Brand Strategy & Communication Concept: VENGEAN | Filmproductie en regie: Pink Rabbit (regie: Juul op den Kamp) | VO recording & soundlogo | Amp Asterdam | Sound design: Studio Klempo (Thijs Felperlaan) | Muziek Compositie “Isa” Amp Amsterdam | Muziek Compositie “Opa” en “Tess”: Ricky Cherim | Fotografie: Ron Gessel

www.vengean.com

www.hansanders.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Annis Anakotta Creative Director VENGEAN

01-09-2025 | 14:32:00
Hij brengt jarenlange ervaring mee uit verschillende creatieve bureaus en werkt daarmee aan de verdere ontwikkeling van het bureau.

Andy Mosmans: Branding is de kunst van het creëren van geloof

20-08-2025 | 11:18:00
In tegenstelling tot het gezegde seeing is believing, is de waarheid eerder: we zien wat we geloven.

Andy Mosmans: Creativiteit is een middel, geen doel in merkbouw

15-08-2025 | 13:45:29
Branding draait niet om slim zijn, maar om helder zijn. Niet om schreeuwen, maar om relevant zijn. Niet om gimmicks, maar om betekenis.

[SHOWREEL!] VENGEAN

01-08-2025 | 12:55:00
VENGEAN is een creatief brandingbureau, opgericht in 2021. Met een missie om impact te creëren door ondernemingen vol energie vooruit te helpen

Bram Holzapfel: Branding is het hart van je bedrijf

01-08-2025 | 12:48:00
Bram Holzapfel, Executive Creative Director en medeoprichter, sprak met Marketing Report over het businessmodel van het bureau
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.