Total Design ontwikkelt visuele identiteit voor Aegon

Total Design heeft voor Aegon een gewijzigd logo en visuele identiteit ontwikkeld. Nu Aegon Nederland per 4 juli 2023 is overgenomen door ASR Nederland, is Aegon begonnen aan een het transformatieproces. Uiteindelijk zal in Nederland het merk ASR leidend worden, terwijl de bedrijfsonderdelen die niet door ASR zijn overgenomen onder de merknaam Aegon blijven bestaan in landen als het Verenigd Koninkrijk, Brazilië, Spanje, Portugal, China en India.

Aegon in Nederland

In deze landen is het de bedoeling dat het merk Aegon toonaangevend wordt op het gebied van beleggings-, verzekerings- en pensioenoplossingen. In Nederland is het de verwachting dat het merk Aegon door ASR rond 2026 zal worden uitgefaseerd en blijft ASR tot die tijd (vooralsnog) het oude Aegon-logo gebruiken.

Om de strategische veranderingen aan te geven en de verschuiving van een geïntegreerde financiële dienstverleningsgroep naar een actieve holding beter te weerspiegelen, lanceerde Aegon op de Capital Markets Day (22 juni 2023) een gewijzigd logo en een gewijzigde visuele identiteit.

Mensen helpen het beste uit zichzelf te halen

Aegon's slogan mensen helpen het beste uit zichzelf te halen werd in 2022 geïntroduceerd en zal nu in alle bedrijfsonderdelen tot leven worden gebracht.

De strategische positionering komt voort uit het feit dat mensen wereldwijd langer zullen leven en meer keuzes zullen hebben in verschillende fasen van hun leven. Aegon wil mensen hierbij maximaal ondersteunen met een positieve en aanmoedigende benadering van lang leven.

Nanne Bos, Chief Communications Officer bij Aegon Group: "Het logo van Aegon is ontworpen in 1983 en hoewel de fundamenten nog steeds sterk zijn, is het de afgelopen 40 jaar niet geëvolueerd. Ons logo bouwt voort op onze iconische merkidentiteit en brengt ons naar de 21e eeuw. Het weerspiegelt onze ambitie om ons doel mensen helpen hun beste leven te leiden waar te maken. Bovendien onderstreept het de transformatie in een actieve holding met een diverse portefeuille van toonaangevende bedrijven."

De opdracht voor de visuele identiteit was om dit op een opvallende en onderscheidende manier te weerspiegelen. Het creëren van een merk op groepsniveau dat zich onderscheidt van de merken in de markt, maar toch fungeert als een verbindende entiteit.

Eddy Wegman, Executive Creative Director bij Total Design: "Door het kenmerkende gekantelde vierkant in het logo te behouden en zelfs te gebruiken, bouwen we voort op het erfgoed, maar wilden we het verder pushen naar het volgende hoofdstuk van een meer doelgericht merk."

www.totaldesign.com

www.aegon.com

www.aegon.nl

www.asrnederland.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

TicketSwap kiest The Romans als lead agency

25-04-2025 | 15:41:00
TicketSwap gaat samenwerken met creatief communicatiebureau The Romans.

[Vacatures] UNLIKE zoekt een Senior Social Content Creative

25-04-2025 | 09:48:00
UNLIKE is per direct op zoek naar Senior Social Content Creative

[Vacatures] UNLIKE zoekt een Campaign Projectmanager

25-04-2025 | 09:32:00
UNLIKE is per direct op zoek naar Campaign Projectmanager

Higuita en Ocean Labs realiseren campagne voor SINA

24-04-2025 | 14:57:12
Stichting Samen is niet alleen (SINA) vraagt met een interactieve buitenreclamecampagne aandacht voor kinderarmoede in Amsterdam.

[Vacatures] Media Info Groep zoekt een Accountmanager Binnendienst Media Monitoring

24-04-2025 | 13:52:00
Media Info Groep is per direct op zoek naar Accountmanager Binnendienst Media Monitoring (32-40 uur)

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.