
The Family Amsterdam en TUI introduceren Meals Against Jet Lag
TUI heeft samen met voedingskundige Elly Kaldenberg Meals against Jet Lag ontwikkeld. Een stappenplan en een maaltijdbox met zes maaltijden die je kunt bestellen bij HelloFresh. Het plan komt uit de koker van The Family Amsterdam.
Eduard van Bennekom, Creative Director van The Family Amsterdam: "Uit recent onderzoek onder TUI-klanten in België en Nederland blijkt dat maar liefst 40 procent van de vakantiegangers last heeft gehad van een jetlag. Een grote groep mensen geniet dus niet maximaal van het begin van hun vakantie. Met Meals against Jet Lag wil TUI nu voor die groep iets betekenen."
Wetenschappelijke inzichten in de praktijk
Het initiatief is gebaseerd op internationaal onderzoek van de Northwestern University - waaruit blijkt dat jetlag kan worden geminimaliseerd met een op maat gemaakt voedingsplan. Een jetlag ontstaat namelijk omdat je biologische klok in de war is. Aangezien voeding een belangrijke regelaar is voor de biologische klok, werd de samenwerking met voedingskundige Elly Kaldenberg opgezocht. Samen ontwikkelden ze een stappenplan met voedingsadvies en tips hoe reizigers hun eetschema kunnen aanpassen.
Elly Kaldenberg: "Als je naar een andere tijdzone vliegt, kunnen de etenstijden op locatie voor jouw maag en darmen nog midden in je oorspronkelijke biologische nacht vallen, met vervelende jetlag als gevolg. Door jouw voedingspatroon van tevoren stapje voor stapje aan te passen, kun je de effecten van een jetlag aanzienlijk verminderen."
Op tui.nl/jetlag kunnen reizigers hun eigen plan samenstellen om vervolgens vijf dagen voor vertrek elke dag iets eerder of later te gaan eten.
Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support BeNe: "Met Meals Against Jet Lag introduceren we een praktische oplossing die niet alleen jetlag vermindert, maar onze reizigers ook helpt om vanaf het eerste moment volop van hun vakantie te genieten."
TUI reizigers kunnen het "Meals Against Jet Lag" stappenplan vanaf 30 september 2024 bestellen via www.tui.nl/meals-against-jetlag.
Credits:
Klant: TUI (Roosmarijn Quartier, Ana Henriques, Shagha Mehrasa) | Concept & campagne: The Family Amsterdam | Productiemaatschappij: Ministry of Frames | Soundstudio: Soundsright | PR: MBSY
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Mastercard zet OVPay in de spotlight tijdens Money20/20
Allianz Direct en Somention richten zich op GenZ met video’s
Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity
[Vacancy] Scooperz has a position for Account Director EMEA
Hoog Catharijne kiest Dorst & Lesser voor TikTok-strategie
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen