TBWA\NEBOKO Bureau van het Jaar bij SAN Accenten 2024

KPN Adverteerder van het Jaar en Kruidvat wint Consistent Accent - Closed on Monday New Kid on the Block

Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SAN Accenten zijn op 5 juni in Studio 21 de winnaars van 2024 bekendgemaakt. In totaal werden 44 accenten toegekend in twaalf categorieën.

TBWA\NEBOKO werd uitgeroepen tot Bureau van het Jaar. KPN ontving de titel Adverteerder van het Jaar en Kruidvat kreeg het Consistent Accent. Closed on Monday werd bekroond met het SAN New Kids on the Block Accent.

Groot aantal prijzen voor KPN en TBWA\NEBOKO

KPN viel op met vier accenten voor drie campagnes. Ook Albert Heijn, Axe, Bavaria, Bridgefund, Hak, Hema, Kruidvat, Toyota, Wolfbrothers en Zilveren Kruis ontvingen elk twee accenten. De overige accenten werden verdeeld over diverse adverteerders.

Bij de bureaus waren DDB Amsterdam, Dentsu Creative, TBWA\NEBOKO en United Playgrounds (Fitzroy & Livewall) goed voor elk vier accenten. Ceci n’est pas un bureau, Fama Volat, Havas Lemz, Indie Amsterdam, Joe Public, Monks, N=5, Natwerk en Storyboard Agency behaalden elk twee accenten.

Antoine Houtsma van Joe Public kreeg en pakte als vertegenwoordiger van het Bureau van het Jaar van afgelopen jaar het podium.

Alle winnaars

Adverteerder van het Jaar

KPN

Bureau van het Jaar

TBWA\NEBOKO

Consistent Accent van het Jaar

Kruidvat

Actualiteiten    

#Nietinmijnstad  | WOLFBROTHERS | Monks
Proost op ons prinsendom | BAVARIA | Fama Volat
Smell Finer, Get Closer    AXE | Storyboard Agency
Whamster | ALBERT HEIJN | TBWA\NEBOKO

Brand Excellent

Daar zit je dan, met je ton op de bank | BRIDGEFUND | Ceci n'est pas un bureau
De genadeloze aftakeling | STICHTING ALS NEDERLAND | Joe Public
KPN #BeterInternet - Stukje Van Mij | KPN | Dentsu Creative Amsterdam

B2B

De FinancieringsGids | KVK, MIN. EZ, RVO, NVB EN SMF | N=5
Internet van de Zaak | KPN | Dentsu Creative Amsterdam

Corporate, Employer Branding & Internal Communication

Solliciteer met je bestie | KRUIDVAT | LiveWall & United Playgrounds
Duurzaamheid? Goed idee! | HEMA   | Hotel l'Amour
Stukje Van Mij | KPN | Dentsu Creative Amsterdam

Dienstverlening

Online privacy | CONSUMENTENBOND | N=5
De lokale scout voor jouw carriëre-transfer | WERKTALENT | team5pm

Dienstverlening Financieel

Daar zit je dan, met je ton op de bank    | BRIDGEFUND | Ceci n'est pas un bureau
Everyone's an investor, baby | DEGIRO | INDIE Amsterdam
Shotjes zonnebrandcreme | ZILVEREN KRUIS | Natwerk
VGZ helpt de zorg vernieuwen | VGZ | Fitzroy | United Playgrounds

Durables

De behulpzame goedzak | TOYOTA NEDERLAND | DDB Amsterdam
Gelijkspel | TOYOTA NEDERLAND | DDB Amsterdam

Fast Moving

#ModTheVeg | KNORR | The Invaders
Geniet in een ander licht | BOLSIUS | Fitzroy United Playgrounds
Het warme gevoel van thuis | UNILEVER - UNOX | TBWA\NEBOKO
Hoe HAK héél Nederland in-PAK-te met modern plantaardig gemak | HAK | DDB Amsterdam
Proost op ons prinsendom | BAVARIA | Fama Volat
SnowBillboard & The Wash Away Billboard    SMYLE | Fitzroy United Playgrounds

Non-Profit & Overheid

#Nietinmijnstad    | WOLFBROTHERS | Monks
Een dagelijkse marteling | STICHTING VLINDERKIND | Joe Public
Gewoongesteld | WOMEN INC. | The Family Amsterdam
Hoe voorkom jij een Betaal Later Kater?| MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN EN WERKGELEGENHEID | Havas Lemz
Vervuilers zijn sterk, met z'n allen zijn wij sterker | MILIEUDEFENSIE | INDIE Amsterdam
Wet seksuele misdrijven | MINISTERIE VAN JUSTITIE EN VEILIGHEID | Havas Lemz

Retail

ECHT SLAYMA | HEMA | Go Spooky
generatiekloven omarmen | KRUIDVAT | DDB Amsterdam & DDB Retail
Niets is zo mooi als speelgoed van een ander | MARKTPLAATS | Happiness Amsterdam
Whamster | ALBERT HEIJN | TBWA\NEBOKO

Smart Idea

Denormalisering Recreatief Drugsgebruik | GEMEENTE ROTTERDAM | 0to9 Values-Driven Creativity
Hoe HAK er, zonder budget & agency, toch inHAKte | HAK
KPN Algo Influence | KPN | Dentsu Creative Amsterdam
Scheurkalender 2025 | MAASKOEPEL | Friends for Brands
Shotjes zonnebrandcreme | ZILVEREN KRUIS | Natwerk
Smell Finer, Get Closer | AXE | Storyboard Agency

Vrije Tijd

Ga zoals je bent | STICHTING MUSEUMKAART | KesselsKramer
Supporter van Kansen | NEDERLANDSE LOTERIJ | TBWA\NEBOKO

www.sanaccent.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Karlien Serrarens en Inge Wortelboer in SAN bestuur

23-09-2025 | 15:05:29
Martijn Swijghuisen Reigersberg legt na jaren zijn rol als bestuurslid neer. Tegelijkertijd treedt SAN met vertrouwen een nieuwe fase in met de komst van Karlien Serrarens en Inge Wortelboer.

Maurice Kaan: Van regio naar impact met Abovo Maxlead

07-07-2025 | 10:13:00
De twee vestigingen in Hoorn en Oegstgeest, die in de loop der jaren organisch zijn gegroeid, zijn organisatorisch meer samengevoegd.

Joeri Jansen: Creativiteit begint bij evidence-based denken

07-07-2025 | 09:00:00
In gesprek met Peter Wybenga vertelt Joeri Jansen over de gedragswetenschappelijke basis van het werk bij Roorda

LiveWall wint DIA en SAN Accent met digitale campagnes

10-06-2025 | 09:23:01
LiveWall heeft twee prijzen gewonnen tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA) en de SAN Accenten.

SAN New Kids on the Block Accent bevestigt dat Closed on Monday werkt

06-06-2025 | 16:27:00
Bas Vlugt is op bezoek bij Closed on Monday, want het bureau heeft de SAN New Kids on the Block Accent gewonnen. Oprichter Gookie Sassen staat hem te woord
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.